ایده راه اندازی کسب و کار خلاقانه

هوش اقتصادی مدیریت پول درآمد ثابت مهارت مالی فوری آموز عددایکس

جهان کسب و کار همانطور که همه ما می دونیم امروزه پول و درآمد به فاکتور مهمی برای ادامه زندگی تبدیل شده است. شاید در قدیم یا در قرون ۱۷ و ۱۸ میلادی پول و منابع درآمدزا به این گستردگی و شدت خودش مطرح نبوده و مردم بدون آن نیز می توانستند گذران زندگی کنند، ولی در قرن بیست یک ما در دوره ای زندگی می کنیم بطوری که نه در ایران خودمان بلکه در همه کشورها دیگه بدون نبود پول و منابع درامدزا با مشکلات جدی روبه رو خواهیم شد.

در اینجا قصد نداریم درباره اهمیت پول خیلی صبحت کنیم. در واقع پول تنها یک واحد اندازه گیری ارزش اقتصادی است. همانطوری که برای اندازه گیری دما از دما سنج استفاده می کنیم و برای اندازه گیری وزن از ترازو استفاده می کنیم. برای سنجش ارزش های اقتصادی نیز از واحد پول استفاده می کنیم. همانطوری که ارزش های اجتماعی را با خط و نوشتن کلمات روی کاغذ ثبت می کنیم. ارزش های اقتصادی را نیز با پول ذخیره می کنیم.

این فرایند تا حد زیادی نیازمند مدیریت هوشمند تجربیات و دانش شما در کسب و کار خودتان است. باید بتوانید تجربیات خود را با توان پردازشی کامپیوتر ترکیب کنید تا موفقیت و درآمد شما افزایش بیشتری داشته باشد.

اکسل محاسبه سود سرمایه گذاری
تعیین قیمت اجناس آنلاین شاپ ها
نرم افزار اکسل تحلیل بنیادی بورس

شاید این از مزایای و یا برعکس از معایب دنیای سرمایه داری باشد. خب ما در اینجا قصد نداریم به نظام سرمایه داری بپردازیم که چگونه و چطور در تمام بخش های زندگی تک تک ما انسانها نفوذ کرده و همه مان را در زیر سیطره خود قرار داده است. بهرحال ما در این نظام در حال زندگی هستیم و چاره ای جز نبرد با خواسته ها و ناخواسته های ان نداریم اما چرا از واژه نبرد استفاده می کنیم. همه ما می دونیم شاید همین ۲۰ یا ۳۰ سال پیش یک فرد شاغل با حقوق مکفی نیازی به یک شغل دوم یا سوم به آن صورت نداشت به عبارتی نیاز به شغل دوم و سوم و حتی چهارم که این روزا واقعا ملموس است ؛ شاید در آن سال ها به این صورت مطرح نبوده. خب با این مقدمه به این مطلب می پردازیم که امروزه نیاز به داشتن کسب و کار و شغل دوم و سوم و حتی چهارم برای همه ما قابل درک است. پس مطالب این سایت می تواند برای همه شما مفید باشد. در اینجا به ماهیت دنیای کسب و کار و روش زندگی در محیط کسب و کار را مورد بررسی قرار می دهیم.

شاید شما جزو کسانی باشید که تازه می خواهید دنبال یک شغل بگردید یا در فکر شغل دوم باشید و یا اینکه تصمیم دارید با سرمایه ای که در اخیار دارید یک کسب و کار جدید برای خود راه بندازید. می خواهم در این سایت عددایکس خبر خوبی به شما بدم : در این سایت قصد دارم راه ها و روشهای راه اندازی انواع کسب و کارها را به شما اموزش بدهیم.

اگر شما جزو افرادی هستید که هیچ دارایی و سرمایه ای برای راه اندازی کسب و کار ندارید در اینجا می خواهم به شما پیشنهاداتی بدم که خودم تجربه کردم یعنی روشی که از هیچ جا اموزش ندیدم و خودم به نوبه خود خیلی فکر کردم تا به این نتیجه رسیدم و در هیچ منبعی نخواندم و ندیدم.

معمولا و خصوصا برای خانم ها تا اسم یک شغل یا منبع درامد وسط می اد تمام ذهن ها به فکر خیاطی و آرایشگری می افتد. و بلافاصله وقتی صحبت راه اندازی یک کسب و کار مطرح می شود همه می گویند خیاطی . این ایده که از هر فرد عادی به ذهن می رسد؛ به نظر من دیگه خیلی منسوخ و کهنه شده و بهتر است برای پیدا کردن کسب و کار مورد علاقه و علاوه براین قابل دستیابی روشهای دیگری را مورد آزمون قرار بدهید .

اگر شما دنبال یک کسب و کار هستید به هیچ وجه کپی برداری نکنید و به عنوان مثال برای راه اندازی یک کسب و کار جدید به هیج عنوان از نظرات و نصایح  و مشاوره کارشناسان استفاده نکنید. به عبارتی نگذارین دیگران برای شما کسب و کار انتخاب کنند. در اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار باید سراغ خودتان بروید و یک خودکار و یه برگه سفید بردارید و ساعاتی طولانی فکر کنید . در فرایند تفکر متوجه می شوید کسب و کارهای تقلیدی از دیگران و کپی برداری شده از کسب و کار افراد دیگر مناسب شما نخواهد بود. منظور از کسب و کارهای کپی شده چیست ؟ به عنوان مثال شخصی دارد خیاطی می کند از این راه کلی درامد دارد و یا فلانی مغازه لباس فروشی و یا مانتو فروشی زده و کلی دارد درامدزایی می کند. یا اینکه یکی از دوستان به شما پیشنهاد می دهد که فلان کار را برای خودت راه بنداز. این روش نیز اشتباه و کپی برداری است. بهترین راه برای شروع کسب و کار تفکر است یعنی یک خودکار و برگه بردارین و بشینین یه گوشه ای و فقط فکر کنید.

شاید این جملات خیلی به گوش شما خورده باشد؛ که دنبال چه ایده ای برای راه اندازی یک کسب و کار باشم و یا آیا این ایده های کسب و کار که به من پیشنهاد شده برای من قابل دستیابی است و ایا من مهارت لازم را در این خصوص دارم . شاید بارها به شما پیشنهاداتی توسط اطرافیان می شود که اصلا در اون حیطه شما دانش لازم را ندارین حتی اگر سرمایه اش را داشته باشید، یا تا حالا شاید چندین بار از خود پرسیده باشید که به عنوان شغل دوم و به عنوان یک کار پاره وقت در صورتی که دانشجو هستید ؛ دنبال ایده  هایی باشید که سرمایه شما برای شما پول بسازد و یا برای شما کار کند بهر حال همه اینها را در این سایت می خواهیم مورد مانور خودمان قرار بدهیم.

اگر جزو افرادی هستید که هیچ ایده و یا سرمایه ای ندارین. بهترین کار این است که به دور و بر خود یعنی به دارایی اندک خود نگاه بندازین چه وسایلی یا به عبارت بهتر چه امکاناتی در اختیار دارین به عنوان مثال من خودم فقط یک مدرک تحصیلی، یک لپ تاپ و نیز یک گوشی مبایل دارم. با همین سه تا چیز دنیایی از کسب و کار می توانید برای خودتان به راه بندازین.

بنابراین برای کسانی که هیچ سرمایه ای ندارند و حتی همین چند دارایی مثل لپ تاپ و مدرک تحصیلی را نیز ندارند توصیه و پیشنهاد من توجه به خودشان و دور و برشان است منظورم از دوربرشان چیزها و امکاناتی است که در دسترس شان است.

و یا می توانید با سرمایه در دسترس تان شغل مورد علاقه خودتان را در پیش بگیرین . شاید هم جزو افرادی هستید که دنبال شغل های دوم و سوم باشید مهم نیست در این سایت می خوام شما را با دنیای کسب و کارها و نیز مطالب به روزتری اشنا سازم که می تواند برای ارتقای شغل تان به دردتان بخورد.

در مطالب بعدی این سایت قصد دارم راه حل یافتن ایده های کسب و کاری و نیز سایتها و کتابهایی که در این زمینه ها می تواند کمکیار شما باشد را در کنار ایده های جذاب منابع درامدزا را در اختیارتان قراردهم.

 

, ,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب آماده پاورپوینت بخش های مدل کسب و کار

در این پاور پویننت بخش های استاندارد مدل کسب و کار آماده سازی شده است. شما می توانید اطلاعات کسب و کار و حرفه خود را در این قسمت وارد کنید و این پاور را متناسب با کسب و کار خود برای سرمایه گذاری، دریافت وام، جذب سرمایه گذار و شریک، یا معرفی خود استفاده

379,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان همدان

شهرستان تويسركان استان همدان  دارای ۱۰۱۶۶۶ شخص جمعیت است که ۵۶۰۶۲ شخص آن در مناطق شهری و ۴۵۴۵۳ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان ملاير استان همدان دارای ۲۸۸۶۸۵ شخص جمعیت است که ۱۸۸۱۶۰ شخص آن در مناطق شهری و ۱۰۰۴۴۶ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان نهاوند استان همدان دارای

280,000 ریال

نوشته های اخیر