روش انتخاب شغل خانگی

هوش اقتصادی مدیریت پول درآمد ثابت مهارت مالی فوری آموز عددایکس

در ادامه مطالب قبلی در این پست می خوام راههای دست یافتن کسب و کار مناسب را در اختیارتان بگذارم.

در ادامه مباحث قبلی یکی از راه ­حل های شکلد­هی به کسب و کار خاص این است که ما دور و برمون را نگاه بندازیم و امکانات و شرایط خودمان را در نظر بگیریم که من به عنوان شخصی که دنبال ایجاد یک شغل دوم هستم چه شرایطی دارم؟ در کجا زندگی می کنم در روستا؟ در شهر؟ در شهر توریستی؟ در ساحل دریا؟ در چه آب و هوایی زندگی می کنم؟ به چه طبیعتی دسترسی دارم؟ طبعیت محل زندگیم چه منابع و ثروتی را می تواند در اختیارم قرار دهد؟ در چه موقعیت جغرافیایی از نقشه جهان زندگی می کنم؟ در کجا می خواهم کسب و کار تشکیل دهم ؟ متقاضیان خدمات من چه کسانی هستند و یا خریداران  کالا یا خدمات من چه کسانی هستند و در کجا زندگی می کنند ؟ چه سلیقه هایی دارند؟ و شغل پدر و مادرم چیست؟ در چه گروههایی عضوم؟ با چه کسانی دوست ام؟ چه ارتباطات و چه روابطی دارم؟ آیا مدرک تحصیلی دارم؟ در چه رشته ای مشغول تحصیلم؟ آیا هنری یا مهارتی یا تخصصی دارم؟ چقدر سرمایه دارم ؟ ایا سرمایه مالی دارم ؟ در چه خانه ای زندگی می کنم؟ چه سرمایه های دیگری دارم؟  در چه سازمانی مشغول به کارم؟ یا در چه شرکت یا موسسه ای مشغولم؟.در چه کشوری زندگی می کنم؟ مردم کشورم که برای کسب و کارهای خرد بازار مرا تشکیل میدهند، چه فرهنگی دارند و سبک غذا خوردن و لباس پوشیدن و زندگی شان چگونه است؟ چگونه می توانم از شرایط و امکاناتی که در اختیاردارم شغل دوم و سومی برای خودم دست و پا کنم؟ این موارد و موارد بیشتر که خودتان قطعا بهتر از من می دانید می تواند به شما در یافتن منابع درامدزای بیشتر یاری دهد.

به عنوان مثال اگرشما یک راننده تاکسی با گواهی نامه پایه سه هستید و دنبال این هستید که شغل دیگری داشته باشد و یا درامد حاصل از تاکسی رانی مناسب نیست، با داشتن گواهی نامه پایه دو می توانید شغلتان و مهارتتان را ارتقا دهید  و و به عنوان مربی اموزشگاه ها مشغول به کار شوید مسلما مربیان اموزشگاهها درامد خیلی بیشتری از رانندگان تاکسی خواهند داشت اگر غیر از این است با بدست اوردن گواهی نامه پایه ۲ شما می توانید در کنار تاکسی رانی به مربی گری نیز بپردازید.

یا اگر شما تخصصی در ارتباط با تحصیلات بالا دارید و یا در زمینه ای خاص تخصص دارید شاید یکی از بهترین راهها این است که بازار خود را بشناسید. بازار خدمات شما در کدام کشور یا منطقه بیشتر از جاهای دیگر وچود دارد و یا بازار شما در کجاها پررونق تر خواهد بود و  چگونه بازار خود را پیدا کنید به عبارتی شما در ابتدا باید ببنید خدمات شما برای چه کسانی است و این بازار شما یا مشتریان شما در کدام مکان جغرافیایی و یا در کدام قشر یا کدام سطح و یا در کدام ارگان یا سازمان یا موسسه ای قرار دارند؟

می توانید همچنین همه این معیارهای انتخابی را بصورت لیست در اکسل بنویسید و بصورت یک به یک همه را در نظر بگیرید. برنامه اکسل تحلیل سلسله مراتبی یا AHP به همین منظور طراحی شده است. برای دانلود نرم افزار اکسل AHP برای انتخاب بهترین درآمد ثابت به همراه یک ویدئوی رایگان آموزشی ۱۵ دقیقه ای روی این لینک کلیک کنید. این اکسل را با توجه به معیارهای این مقاله که در حال مطالعه آن هستید استفاده کنید.

مشتریان شما یا بازار خدمات شما در کدام شهر بیشتر قرار دارند و شهرها یا کشورهایی که بازار شما در انجا پرسودتر است را رتبه بندی کنید و به اساس رتبه شان وقت وتبلیعات بیشتری اختصاص دهید و یا نه بازارر شما به صورت نقطه ای در کشورهای مختلف و در شهرهای مختلف است به عنوان مثال بازار شما را سازمانی یا شرکتی خاص در اکثر شهرهای مرکزی کشور تشکیل می دهد ، و حال چگونه خدمات خود را معرفی کنم؟ و به چه روشی معرفی کنم؟

اگر برای محصول یا خدمات من تقاضا وچود ندارد چگونه تقاصا برای ان بوچد بیارم با استفاده از کدام روابطم می توانم تقضا برای محصول و خدمات را بالا ببرم و اصلا چرا خدمات و یا محصولم تقاصا ندار و بازار ندارد یکی از راههای افزایش تقاضا بالابردن کیفیت خدمات دهی است و یا خدمات شما باید به گونه ارتقا یابد که جوابگوی نیاز مشتریان شما باشد. شاید یکی از بهترین نمونه برای معرفی خود و خدمات خود در صورتی که تخصصی و تحصیلات بالا دارید  شبکه لینکدین باشد.

بنابراین موقعیت جغرافیایی شما می تواند تعیین کننده و کمکیار شما برای یافتن منابع درامدزا باشد، اگر شما در بهترین نقطه شهرتان که محل تردد همشهریان است و یا نقطه ای که تردد داخل شهری در انجا زیاد است قطعا داشتن مغازه در ان نقطه سوداور خواهد بود. یا اگر شما در روستاهای کشور هند زندگی می کنید قطعا شکار و صید مار در کنار کشاورزی و سایر مشاغل می تواند ، شغل مناسبی باشد و یا در کوهستانهای افغانستان زندگی می کنید شکار سنگهای قیمتی در کنار کشاوری و سایر فعالیتها می تواند ایده مناسبی باشد و یا در شهری توریستی مثل مشهد زندگی می کنید.



داشتن اقامتگاهها و یا اختصاص بخشی از خانه تان برای اقامت مسافرانی که در توان پرداخت هزینه بالای هتل ها را خصوصا برای اقامت بیشتر از یه هفته را  ندارند؛ می تواند ایده مناسبی با شد به این شرط که تا انجا که ممکن است امنیت و راحتی مسافران را تامین کنید. و یا در کرانه های خلیج فارس و دریای عمان هستید مسلما فعالیتهای متعدد خدماتی و گردشگری و صنعتی  و کشاروزی به وفور در این مکانهای وجود خواهد داشت یا در منطقه با اب و هوای خشک در روستایی کنار جاده هستید فراهم کردن رستورانها و یا چای خانه ها و یا سرویس های بهداشتی و همراه با مغازه ها می تواند نیاز مسافران را تامین کند.

, , ,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاور پوینت آماده توسعه سید

در این پاورپوینت اسلاید های مربوط به بحث توسعه سیدها در زیست شناسی ملکولی توضیح داده شده است. برای دریافت فایل اصلی این اسلاید ها این محصول را از طریق دکمه خرید زیر خریداری ودانلود کنید. اسلاید های آموزشی و ارایه برای زیست شناسی ملکولی توسعه سیدها

489,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان اصفهان

شهرستان اردستان استان اصفهان  دارای ۴۲۱۰۵ شخص جمعیت است که ۲۷۷۹۱ شخص آن در مناطق شهری و ۱۴۳۱۴ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان اصفهان استان اصفهان  دارای ۲۲۴۳۲۴۹ شخص جمعیت است که ۲۱۱۲۷۶۷ شخص آن در مناطق شهری و ۱۳۰۴۶۱ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان خميني شهر استان اصفهان

280,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان چهار محال بختیاری

شهرستان بروجن استان چهار محال بختیاری دارای ۱۲۲۴۸۳ شخص جمعیت است که ۱۰۴۰۵۳ شخص آن در مناطق شهری و ۱۸۴۳۰ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان شهركرد استان چهار محال بختیاری دارای ۳۱۵۹۸۰ شخص جمعیت است که ۲۸۸۱۹۹ شخص آن در مناطق شهری و ۲۷۷۷۸ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان

280,000 ریال