فروشگاه آنلاین

تصویر مقاله آنلاین شاپ چیست؟

فروشگاه آنلاین چیست؟

 

اصطلاح فروشگاه اینترنتی، به زبان ساده، فروشگاه خدمات یا محصولات در شبکه جهانی وب است.

طبق تعریف رسمی، فروشگاه اینترنتی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیندی است که به عنوان خرید آنلاین شناخته می شود. خرید آنلاین شامل فرآیندی است که در آن بازدیدکنندگان می توانند محصولات یا خدمات خاصی را که در یک فروشگاه آنلاین ارائه می شود خریداری کنند.

در سیستم خرید آنلاین یا فروشگاه آنلاین، سه روش رایج برای انجام تجارت وجود دارد: روش B2C (به اختصار از کسب و کار به مصرف کننده)، که به این معنی است که فرآیند فروشگاه آنلاین بین خریدار و کارآفرین، یعنی تولید کننده انجام می شود. ارائه دهنده خدمات، یا B2B (به اختصار از کسب و کار به کسب و کار)، که در آن فرآیند تجارت آنلاین بین دو کارآفرین یا دو تولیدکننده انجام می شود. سومین روش B2B2C به عنوان نوعی ترکیب این دو روش تجارت آنلاین توسعه یافته است. تجارت به مشتری، به این معنی که تجارت آنلاین یا بین دو کارآفرین یا بین یک خریدار و یک کارآفرین صورت می‌گیرد، مشروط بر اینکه در این شیوه تجارت، یک واسطه نیز بین آنها وجود داشته باشد.

این سومین روش است که در فروشگاه های آنلاین مدرن نیز بیشترین استفاده را دارد. واقعیت این است که تجارت اینترنتی خرید محصولات و خدمات خاص را بسیار آسان تر می کند. با این حال، نباید فراموش کرد که این یک تجارت مستقیم نیست، کاستی های متعددی وجود دارد که اغلب به موضوع کیفیت محصولات ارائه شده در یک فروشگاه اینترنتی مربوط می شود. این به ویژه به خرید محصولات مرتبط با لباس اشاره دارد، برای مثال، زیرا اغلب اوقات تصویر محصولی که کاربر می‌تواند به صورت آنلاین ببیند، به طور کامل با محصول مطابقت ندارد. به همین دلیل بسیاری از واسطه ها در زمینه تجارت اینترنتی در وب سایت های خود نیز امکان بازگشت کالا را نشان می دهند. با این حال، این تنها یکی از مشکلات احتمالی مشتریانی است که از خدمات فروشگاه آنلاین استفاده می کنند.

مشاهده و دانلود نرم افزار اکسل محاسبه قیمت کالاهای فروشگاه

در اکثر فروشگاه های آنلاین، پرداخت با تمام کارت های پرداخت قابل انجام است. اما این تا حد زیادی مربوط به فروشگاه های آنلاین فعال در بازار داخلی است. برای کسانی که در این نوع تجارت پیشتاز دنیا هستند، معمولاً داشتن کارت مخصوص پرداخت آنلاین ضروری است که استفاده از خدمات این گونه فروشگاه های اینترنتی را برای کاربران داخلی بسیار دشوارتر می کند.

اگرچه فروشگاه‌های آنلاین شیوه‌ی فزاینده‌ای برای خرید محصولات و خدمات مختلف دارند، اما مسائلی درخصوص ایمنی و امنیت این نوع خرید اغلب شنیده می‌شود. البته، با توجه به این واقعیت که اینترنت عملا برای همه باز است، همیشه ممکن است اتفاق بیفتد که شخصی از داده های کاربر سوء استفاده کند. به همین دلیل، تقریباً هر فروشگاه اینترنتی باید برنامه خاصی داشته باشد که از اطلاعات محافظت کند و ایمنی داده‌های کاربر را تضمین کند و همچنین از تغییرات غیرمجاز در داده‌های ذخیره شده کاربر جلوگیری کند. اما همچنین امکان تأیید هویت کاربر را نیز دارد. بر این اساس، تقریباً همه فروشگاه‌های اینترنتی باید از روش‌های رمزگذاری استفاده کنند تا اطلاعاتی را که کاربر به آنها می‌سپارد، ایمن شود.

علاوه بر انواع فروشگاه اینترنتی ذکر شده در بالا، موارد زیر نیز وجود دارد: آنلاین شاپ C2B از اصطلاحات انگلیسی مصرف کننده به کسب و کار، که در آن تجارت آنلاین توسط خریداری انجام می شود که با بیان درخواست های خود، از فروشنده ای خدمات یا محصول خاصی را درخواست می کند (به عنوان مثال ، بودجه ای که برای خرید یک محصول یا خدمات خاص در نظر گرفته است. آنلاین شاپ با روش C2C (مصرف کننده به مصرف کننده)، که یک فروشگاه آنلاین حراج مانند است که بین دو کاربر انجام می شود. اجرای تراکنش‌های مالی بین کارآفرینان، یعنی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی متعدد. روش C2A از کلمات انگلیسی مصرف‌کننده تا مدیریت، اشاره به تمام معاملات ضروری یک فرد نسبت به مقامات مختلف دولتی دارد. روش آنلاین شاپ B2E (کسب و کار به کارمند)، در درجه اول برای کارکنان یک سازمان است. نهایتا، روش P2P (همتا به همتا)، به معنای یکتا به یکتا، که یک روش خاص ارتباط رایج است، اما تجارت آنلاین به معنای کلاسیک کلمه نیست.

اگرچه اکثر این نوع فروشگاه‌های اینترنتی به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، حداقل در کشور ما اینطور نیست، اما دائماً نتیجه‌گیری می‌شود که معرفی مدل‌های ذکر شده از فروشگاه‌های اینترنتی به‌طور قابل‌توجهی بر تسهیل کسب‌وکار، هم افراد و هم کل سازمان‌ها و مقامات دولتی تأثیر می‌گذارد.

, , ,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسلاید با تشکر

ارائه صحیح و گیرا بخش قابل توجهی از هر پروژه است که می تواند دستاوردها و نتایج کار شما را به بهترین شکل بیان نماید. در این بین اسلاید نهایی بیشترین توجه مخاطبان و مشتریان را به خود جلب می کند. بنابراین صفحه آخر اسلاید را می توان بعنوان روح اسلاید و بخش هیجانی عاطفی

368,000 ریال

اکسل ترافیک جاده ها

این محصول یک آموزش ویدئویی کوتاه است که روش دریافت فایل های اکسل تعداد وسایل نقلیه را در جاده های کشور معرفی میکند. با نگاه کردن به این ویدئو شما می توانید داده های اکسل تعداد و انواع وسایل نقلیه سواری کامیون و وسایل سنگین را در تمام جاده های کشور دریافت کنید. این داده

368,000 ریال

شماره گذاری شکل و جدول اتومات در Word

این ویدئوی آموزشی در کمتر از ۲۰ دقیقه شماره گذاری خودکار شکل ها و جدول ها در گزارش word را آموزش می دهد. در گزارشات زمانی که بخواهیم یک شکل یا جدول به گزارش آماده شده اضافه کنیم، ناچاریم همه شماره شکل های بعد از آن را تغییر بدهیم. با این آموزش شما دیگر نیاز

458,000 ریال

مجموعه برنامه های هوش مصنوعی

این محصول یک مجموعه کامل از ابزارها و برنامه های هوش مصنوعی را ارایه می دهد که می توانید در کارهای مختلف از آنها استفاده کنید.. خرید این ابزار از لینک زیر انجام می شود. این محصول یک مجموعه کامل از ابزارها و برنامه های هوش مصنوعی را ارایه می دهد که می توانید در

478,000 ریال

آموزش کوتاه ماکرو در اکسل

با کلیک روی دکمه خرید زیر می توانید آموزش ویدئوی ماکرو در اکسل را خریداری و فوری دانلود کنید. محتویات ماکرو در اکسل ماکرو در اکسل چیست؟ ۱ ماکرو در اکسل چطور کار می کند؟ ۱ اهمیت استفاده از ماکرو در اکسل چیست؟ ۱ آموزش ویدئویی ماکرو در اکسل. ۲ ماکرو در اکسل چیست؟ ماکرو

368,000 ریال

دانلود جزوه اسلایدی تاکسونومی

این محصول یک پاورپوینت است که خلاصه مطالب تاکسونومی زیست شناسی ملکولی را بصورت جمع بندی شده ارائه می دهد. این جزوه جای دیگری یافت نمی شود و تنها از وبسایت عددایکس قابل دانلود است.

469,000 ریال

نوشته های اخیر