مدیر کسب و کار


مدیریت کسب و کار به معنی ترکیب کردن مهارت های ارتباطی، حل مساله، مدیریت زمان، و برنامه ریزی و سازماندهی عملیاتی در سطح عالی است. در واقع مدیریت کسب و کار نشان دهنده مهارت در مدیریت منابع، زمان، و نیروهای انسانی یک سازمان در جهت کسب موفق اهداف سازمانی است. وظیفه مدیران کسب و کار ها این است که مطمئن شوند سازمان آنها بطور موثر، بدرستی و با بهترین سوددهی ممکن عمل میکند.

در این نوشته به مهمترین مهارت ها و دانش مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مدیر کسب و کار موفق را توضیح می دهیم. یادگیری این مهارت ها فرصت های شغلی زیادی را برای شما فراهم می کند و مدیران و کارمندان را برای محیط اقتصادی امروز که شتابان درحال تغییر است، آماده می سازد. در ادامه برخی از مهمترین محورهای مدیریت کسب و کار آمده است.


کارشناسی ارشد مدیریت ;کسب و کار (MBA) چیست؟
کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) یک مدرک تحصیلات تکمیلی است که آموزش های نظری و عملی را برای مدیریت کسب و کار یا سرمایه گذاری ارائه می دهد. رشته دانشگاهی MBA طراحی شده است تا به فارغ التحصیلان کمک کند تا درک بهتری از عملکردهای مدیریت کسب و کار داشته باشند. کارشناسی ارشد مدیریت شغلی (MBA) یک مدرک تحصیلات تکمیلی معتبر است که نمای کلی از شیوه های تجاری کلیدی را ارائه می دهد و توسط کارفرمایان برتر بسیار ارزشمند است.

اگر به تجارت علاقه دارید و می خواهید از معلمان مجرب بیشتر بیاموزید، MBA یک قدم ایده آل است. کسب این مدرک می تواند باعث ایجاد حقوق بالاتر بشود، شهرت شما را در این زمینه افزایش دهد و شما را با شبکه ای از مخاطبین تجاری و بیزنسمن ها مرتبط کند.


محورهای اصلی مهارت های مدیریت کسب و کار که شامل مهارت ها و فنون متعددی است در این قسمت آمده است. این مهارت ها به توانمندی ما در زمینه مدیریت پروژه، مدیریت فروش و بازاریابی، حسابداری و صورت های مالی، مدیریت اداری، تحلیل دیتاها و پردازش اطلاعات است (+).

مهمترین مباحث یادگیری مهارت های تبدیل شدن به مدیر کسب و کار موفق در پایین آمده است.

مهارت حسابداری

ارتباطات کاری و روابط اجتماعی

اخلاق در کسب و کار و اخلاق حرفه ای

استراتژی کسب و کاری

تحلیل دیتا و اطلاعات

اقتصاد و مبانی علم اقتصاد

امور مالی

مهارت های رهبری

بازاریابی و فروش

عملیات و اجرای برنامه ها


برخی از مهمترین این سرفصل ها و مهارت ها در ادامه آمده است.

آموزش اقتصاد ویژه مدیران

  1. درک مفاهیم عرضه و تقاضا در بازار (مفهوم فروش و خرید در بازار +، پیش بینی فروش در آینده +)
  2. درک رفتار مشتریان (درک رفتار خریداران و مصرف کنندگان برای ارتقای مهارت فروش +، مهارت فروش)
  3. شاخص های اقتصاد خرد
  4. شخص های اقتصاد کلان

حسابداری ویژه مدیران

  1. درک روش های ارزشگذاری مالی
  2. ارزش زمانی پول
  3. درک جریان نقدی سازمان
  4. زمان بندی خرید
  5. زمان بندی فروش
  6. زمان بندی پس انداز و سرمایه گذاری
  7. طراحی نقشه راه سرمایه گذاری

اصول مدیریت سازمان

  1. ویژگی ها و ابعاد یک سازمان
  2. نقش و عملکرد مدیریت در سطوح سازمان
  3. تصمیم گیری صحیح در حوزه مدیریت
  4. چالش های مدیریتی
  5. رویکرد POSDCORB
  6. درک استراتژی های طراحی سازمان
  7. کنترل و نظارت به فرایند اجرایی

مدیریت منابع انسانی

  1. استخدام براساس تیپ های روانشاختی افراد و رفتارشناسی اشخاص
  2. طراحی چارت سازمانی و چیدمان صحیح افراد در سازمان
  3. تنظیم سیستم پاداش و مزایا
  4. تجزیه و تحلیل داده های سرمایه های انسانی
  5. جانشین پروری در سازمان
  6. جایگزینی کارکنان
  7. برنامه ریزی برای توسعه و آموزش کارکنان

مدل کسب و کار (Business Model)

  1. اصول طراحی مدل کسب و کار
  2. تنظیم طرح توجیهی
  3. ارزشگذاری پیشنهادی
  4. ایجاد، حفظ و نوآوری در خلق ارزش پیشنهادی
  5. استراتژی های مدیریت کسب و کار

اصول و مهارت های بازاریابی

  1. درک پرسونای مشتری
  2. مفهوم ارزش پیشنهادی در بازاریای
  3. نزدیک بینی در بازاریابی
  4. شیوه های معرفی در بازارهدف
  5. مفهوم STP در بازاریابی
  6. بخش بندی بازار، هدف گیری بازار، جایگاه یابی در بازار
  7. درک بازاریابی ترکیبی
  8. درک اصول و فنون قیمت گذاری
  9. روش ها و تکنیک های تبلیغات
  10. خلاقیت در تبلیغات
  11. مدیریت تجربه خرید مشتریان
  12. ایجاد وفاداری در مشتریان

تجارت الکترونیک

  1. اصول و تکنیک های سئو
  2. طراحی مدل کسب و کار براساس اصول تجارت الکترونیک
  3. درک اصول، روش ها، و تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ
  4. درک پرسونا persona در تجارت آنلاین
  5. ابزارهای چندرسانه ای در دیجیتال مارکتینگ
  6. روشهای تولید محتوا
  7. استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا
  8. خلاقیت در تولید محتوا

مدیریت استراتژیک

  1. ایده های نوآورانه و خلاقانه برای طراحی استراتژی
  2. تعریف ماموریت سازمان
  3. طراحی چشم انداز آتی سازمان
  4. تعریف و تجسم هدف استراتژیک
  5. طراحی اهداف کوتاه مدت و بلندمدت در جهت رسیدن به هدف استراتژیک
  6. تعریف ماموریت، اهداف، خط مشای، دستورالعمل ها، و راهکارها

اصول و فنون مذاکره موثر

  1. درک اصول مذاکره
  2. تعریف اهداف مذاکره
  3. ترسیم چهارچوب مذاکره
  4. زبان بدن
  5. هوش هیجانی در مذاکره

رفتار سازمانی

  1. درک رفتار فردی و رفتار سازمانی
  2. مدل های رفتار سازمانی
  3. فنون انگیزشی، تیمی، تصمیم گیری، و ارتباطی
  4. رفتار سازمانی برای ایجاد فرصت
  5. رفتار سازمانی برای بهبود شرایط
  6. درک مفاهیم مدیریت استرس، مدیریت زمانی
  7. درک رفتار بین فردی و تعارضات در سازمان
  8. روش های ایجاد و حفظ فرهنگ سازمانی
  9. استراتژی های متناسب با موقعیت

اسلاید با تشکر

ارائه صحیح و گیرا بخش قابل توجهی از هر پروژه است که می تواند دستاوردها و نتایج کار شما را به بهترین شکل بیان نماید. در این بین اسلاید نهایی بیشترین توجه مخاطبان و مشتریان را به خود جلب می کند. بنابراین صفحه آخر اسلاید را می توان بعنوان روح اسلاید و بخش هیجانی عاطفی

378,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان خراسان شمالی

شهرستان اسفراين استان خراسان شمالی  دارای ۱۲۰۵۱۳ شخص جمعیت است که ۶۲۹۱۷ شخص آن در مناطق شهری و ۵۷۵۷۳ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی  دارای ۳۲۴۰۸۳ شخص جمعیت است که ۲۳۳۸۱۰ شخص آن در مناطق شهری و ۹۰۲۷۳ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان جاجرم استان

280,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان اردبیل

شهرستان اردبيل استان اردبیل  دارای ۶۰۵۹۹۲ شخص جمعیت است که ۵۳۱۴۵۴ شخص آن در مناطق شهری و ۷۴۵۳۶ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان بیله سوار استان اردبیل  دارای ۵۱۴۰۴ شخص جمعیت است که ۲۳۴۱۴ شخص آن در مناطق شهری و ۲۷۸۴۳ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان خلخال استان اردبیل

280,000 ریال

دانلود مرز مناطق نواحی و محلات شهری تهران

این محصول یک فایل گوگل ارث است که مرز مناطق شهر تهران نواحی شهر تهران و محلات شهر تهران را نمایش می دهد. این فایل با فرمت kml/kmz است و به راحتی در برنامه گوگل ارض باز می شود. مرز manategh navahi mahalat Tehran در گوگل ارث google earth مساحت منطقه ۱ شهر تهران ۴۶۶۱۱۵۶۸

498,000 ریال