ایدئولوژی محیط کسب و کارها

هوش اقتصادی مدیریت پول درآمد ثابت مهارت مالی فوری آموز عددایکس

در این پست قصد دارم در ادامه مطالب قبلی ، یکی دیگر از راههای یافتن کسب و کار مناسب را به شما معرفی نمایم. یکی راههای یافتن یک شغل خوب در کنار سایل مشاغل تان قطعا نیاز است. در مرحله اول نیاز و در مرحله دوم تقاضا عامل اصلی شکل گیری هر کسب و کاری است که در بازار به چشم می خورد و به عبارت ساده تر نیاز و تقاضا کار افرین هستند.

نیاز منجر به تقاضا می شود نیاز و تقاضا قطعا توسط من، شما، ملتها، دولت ها، کشورها، ارگانها، سازمانها و گروهها، شرکتها، بنگاهها و غیره صورت می گیرد. از نیازهای مادی گرفته مثل نیاز و تقاضا برای موادعذایی و پوشاک و سایر وسایل ضرروی زندگی  تا نیازهای معنوی و غیره. نیازها و در نتیجه تقاضا تنوعی از کارها و شغل ها را به وجود خواهد اورد. ما می توانیم براساس نیازمان نیز به ایجاد کسب و کار بپردازیم.

نیاز به معلمین یا نیاز به ارتقای کمیت یا کییفیت کادر اداری یک سازمان یا شرکت تقاضا برای نیروی کار را بوجود می اورد. نیاز یک کشور به واردات مواد غذایی یا وارات  نوع خاصی از محصول کشاورزی یا نوعی خاص از مصالح ساختمانی نیز می تواند منجر به واردات این محصولات شود. نیازمان به موادغذایی تره بارها و سوپرمارکتها را شکل می دهد و نیاز مان به نون ، نانوایی ها را شکل می دهد. همین نیاز و تقاضا که عامل اصلی شکل گیری بسیاری از منابع درامدزا است و به قولی منجر به نون خوردن خیلی ها می شود به همین دلیل بسیاری از ابرشرکتها و ابرگروهها و دولتهای قدرتمند سعی می کنند تقاضا را به وجو د آورند. در نظر بگیرید شهرتان یا روستاتان یا کشورتان توریستی است قطعا شما باید دست به کار شوید و با تبلیغات مناسب و معرفی شهرتان یا منطقه تان به دیگران که می تواند کشورهای دیگر یا شهرهای دیگر باشد. برای بررسی شرایط عرضه و تقاضا و همچنین شرایط رقبا می تواند فواصل شهرها و روستاها را در نظر بگیرید. خودتان تقاضا را ایجاد کنید یه مثال دیگر از راه حل های ایجاد تقاضا بوسیله بعد فرهنگی ایجاد می شود. به عنوان مثال در دوره رضاشاه پهلوی، که همه مان در تاریخ بارها ان را خوانندیم کشف حجاب اجباری راه حلی برای ایجاد تقاضا برای مصرف کالای های غربی از طریق تغییر در فرهنگ مردم و ایجاد انگیزه به سوی غرب گرایی و در نتیجه تقاضا برای مصرف کالاهای غربی بوده است. غربی ها و به خصوص امریکایی ها به دنبال ایجاد بازار مصرف برای کالاهای خود و سپس تقاضا برای کالایشان حکومت پهلوی را ملزم به کشف حجاب و تغییر در فرهنگ شان کردند.

در تمام کشورها و حتی کشور امریکا نیز فرهنگ سازی وسیله ای برای استفاده از کالاهای شرکت های عظیم است. شرکت ها هزینه ها و بودجه ها را به جهاتی هدایت می کنند که منجر به فرهنگ مصرف کالاهای شرکت های تحت مدیریت آنها می شود. مثلا فرهنگ مصرف کیک در تولد ها و جدیدا ساخت کیک های حرفه ای واقعی نما و حمایت از ویدئوهایی که بطور نا خودآگاه این فرهنگ را ترویج می کنند. همه اینها نشان می دهد اتاق های فکر بازاریابی به جای ارسال پیامک تبلیغاتی به گوشی ها مردم از فرهنگ و وایرال کردن ویدئوها در شبکه های مجازی به توسعه این فرهنگ کمک می کنند.

طبق تحقیقات عددایکس، اگر شما یک ویدئویی بسازید که بدون اینکه خودتان بدانید تبلیغ کننده یکی از محصولات شرکت های شبکه گردان اجتماعی باشد، بطور شانسی ویدئوی شما وایرال می شود. خودتان تعجب می کنید که چرا ویدئوی معمولی شما وایرال شد و هزاران بازددید گرفت. علت این موضوع شانسی نیست. شبکه گردان های سوشال مدیا در اتاق های فکر و اتاق های عملیاتی شروع به وایرال کردن ویدئوهای افرادی معمولی می کنند که به نوعی فرهنگ مصرف محصولات آنها را ترویج می دهد.


اطلاعات جمعیتی استان مازندران

شهرستان آمل استان مازندران  دارای ۴۰۱۶۳۹ شخص جمعیت است که ۲۴۶۳۵۵ شخص آن در مناطق شهری و ۱۵۵۲۸۴ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان بابل استان مازندران  دارای ۵۳۱۹۳۰ شخص جمعیت است که ۳۰۵۵۷۸ شخص آن در مناطق شهری و ۲۲۶۳۵۱ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان بهشهر استان مازندران  دارای

۲۸۰,۰۰۰ ریال

اطلاعات جمعیتی استان آذربایجان شرقی

شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی  دارای ۱۵۴۵۳۰ شخص جمعیت است که ۱۰۵۲۹۹ شخص آن در مناطق شهری و ۴۹۲۳۱ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان تبريز استان آذربایجان شرقی  دارای ۱۷۷۳۰۳۳ شخص جمعیت است که ۱۶۲۳۰۹۶ شخص آن در مناطق شهری و ۱۴۹۹۳۶ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان سراب استان

۲۸۰,۰۰۰ ریال

اطلاعات جمعیتی استان خوزستان

شهرستان آبادان استان خوزستان  دارای ۲۹۸۰۹۰ شخص جمعیت است که ۲۵۰۵۵۵ شخص آن در مناطق شهری و ۴۷۵۲۸ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان انديمشک استان خوزستان  دارای ۱۷۱۴۱۲ شخص جمعیت است که ۱۴۹۷۲۶ شخص آن در مناطق شهری و ۲۰۸۸۳ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان اهواز استان خوزستان  دارای

۲۸۰,۰۰۰ ریال

اطلاعات جمعیتی استان کرمانشاه

شهرستان اسلام آبادغرب استان کرمانشاه  دارای ۱۴۰۸۷۶ شخص جمعیت است که ۹۱۸۷۶ شخص آن در مناطق شهری و ۴۸۳۴۰ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان کرمانشاه استان کرمانشاه  دارای ۱۰۸۳۸۳۳ شخص جمعیت است که ۹۵۲۲۸۵ شخص آن در مناطق شهری و ۱۲۹۷۱۹ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان پاوه استان کرمانشاه

۲۸۰,۰۰۰ ریال

اطلاعات جمعیتی استان کرمان

شهرستان بافت استان کرمان  دارای ۸۴۱۰۳ شخص جمعیت است که ۳۹۰۳۴ شخص آن در مناطق شهری و ۴۴۴۹۸ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان بم استان کرمان  دارای ۲۲۸۲۴۱ شخص جمعیت است که ۱۵۰۱۵۷ شخص آن در مناطق شهری و ۷۷۲۶۵ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان جيرفت استان کرمان  دارای

۲۸۰,۰۰۰ ریال

اطلاعات جمعیتی استان فارس

شهرستان آباده استان فارس  دارای ۱۰۰۸۳۱ شخص جمعیت است که ۸۸۲۲۶ شخص آن در مناطق شهری و ۱۲۵۹۴ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان استهبان استان فارس  دارای ۶۸۸۵۰ شخص جمعیت است که ۴۸۴۱۶ شخص آن در مناطق شهری و ۲۰۳۹۸ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان اقليد استان فارس  دارای

۲۸۰,۰۰۰ ریال

بهر حال ما قصد نداریم در این پست وارد علوم سیاسی و یا تاریخی شویم هدف مان این است که بگویم نیاز و تقاضا منجر به شکل گیری بسیاری از کسب و کارها می شود معمولا بسیاری از تقاضاها توسط قدرتهای فرامحلی صورت می گیرد. در کنار نیازها و تقاضاهای این شکلی یک راه ساده برای پیدا کردن شغل دوم و سوم را که در اینجا قصددارم در اختیار شما بگذارم این است که به خودتان و محل زندگی تان و یا کشورهاتان نگاه بندازین فکر می کنید.

مردم کشور شما و یا شهر شما در مقیاس کوچکتر چه نیازهایی دارند و حاضرند برای کدام نیازشان پول بپردازند. به عنوان مثال در شهر مشهد با توجه به این که شهری توریست پذیر است و مسلما اقامتگاه ارزان قیمت در کنار هتل ها و یا سیستم حملی و نقلی مثل اتوبوس ها بیشتر مورد تقاضا هست گذشته از همه اینها در مقیاسهای کوچک برای کسب و کارهای کوچک می توانیم محل زندگی خودمان را در نظر بگیریم همه شما شهر خود و محل زندگی خود اشنایی دارید و با سبک زندگی مردم محله خود بیشتر از بقیه مردم اشنایی دارین می توانید مناسب با ان منطقه که چه نیازی بیشتر از همه و چه سلیقه ای بیشتر در انجا وجود دارد و یا چه کسب و کاری در انجا نیست در عین حال مورد نیاز مردم محلی نزدیک شما است. این شرایط می تواند تحت تاثیر هوش هیجانی افراد درگیر در محیط های کسب و کاری باشد.

می توانید در صورتی که قصد کار افرینی دارید نیز به کشورهای دیگر یا کشورهای همسایه یا منطقه مطالعه داشته باشین و تیمی را برای مطالعه در نظر بگیرید و می توانید خودتان یا موسسه تان به مطالعه کشوری خاص بپردازید که سبک زندگی مردم انجا چگونه است و مردم ان کشور به کدام محصول کشاورزی نیاز دارند و تقاضای کدام محصول کشاورزی یا صنعتی یا خدماتی در انجا بالاست به عنوان مثال تقاضا برای نیروی کار ارزان قیمت در بخش ساختمان سازی در ایران مدتی بازار کاری خوبی برای مردان افغانی فراهم کرد و یا به عنوان مثال کدام محصول کشاورزی در کدام کشور وجود ندارد و یا تقاضا برای ان خیلی بالاست.

لازم به ذکر است راه اندازی بسیاری از این کسب و کار ها نیازمند توسعه مهارت های کوانتومی است که به شما در مدیریت کسب و کار و توسعه آن کمک می کند.



اگر قصد کارافرینی و صادرات دارید و حتی قصد واردات محصولی خاص را دارین باید مطالعه کنید که واردات کدام محصول در کشورتان مورد تقاضا است یا ان محصول در کشورتان به قیمت گزاف به دست مشتری می رسد مثل واردات خودرو در ایران که به تازگی مجوزش صادر شد به علت بی کیفیت و گران بودن خودروهای داخلی.  مثال های کوچکی از نیاز در مقیاسهای کوچک اگر یادتان باشد  اوایل دهه ۶۰ در ایران صف های طولانی برای خرید نون وجود داشت این صف طولانی نشان دهنده نیاز و تقاضا برای خرید کالایی به اسم نون بوده است. و یا صف طولانی تو مطب ها برای انجام تزریقات و یا تقاضای زیاد برای خرید قند و شکر.

,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش ویدئویی فوری صورت سود و زیان

این ویدئوی آموزشی کوتاه بطور بسیار موثر تحلیل بنیادی صورت سود و زیان شرکت های بورسی را قبل از خرید سهام نشان می دهد. با دیدن این ویدئوی شما بطور خیلی قوی مسلط می شوید و می توانید شبیه ثروتمندان و سرمایه داران بازار سرمایه تحلیل کنید. در این ویدئو یاد میگیرید که شبیه سرمایه

496,000 ریال

نوشته های اخیر