
در این پست قصد دارم در ادامه مطالب قبلی ، یکی دیگر از راههای یافتن کسب و کار مناسب را به شما معرفی نمایم. یکی راههای یافتن یک شغل خوب در کنار سایل مشاغل تان قطعا نیاز است. در مرحله اول نیاز و در مرحله دوم تقاضا عامل اصلی شکل گیری هر کسب و کاری است که در بازار به چشم می خورد و به عبارت ساده تر نیاز و تقاضا کار افرین هستند.
نیاز منجر به تقاضا می شود نیاز و تقاضا قطعا توسط من، شما، ملتها، دولت ها، کشورها، ارگانها، سازمانها و گروهها، شرکتها، بنگاهها و غیره صورت می گیرد. از نیازهای مادی گرفته مثل نیاز و تقاضا برای موادعذایی و پوشاک و سایر وسایل ضرروی زندگی تا نیازهای معنوی و غیره. نیازها و در نتیجه تقاضا تنوعی از کارها و شغل ها را به وجود خواهد اورد. ما می توانیم براساس نیازمان نیز به ایجاد کسب و کار بپردازیم.
نیاز به معلمین یا نیاز به ارتقای کمیت یا کییفیت کادر اداری یک سازمان یا شرکت تقاضا برای نیروی کار را بوجود می اورد. نیاز یک کشور به واردات مواد غذایی یا وارات نوع خاصی از محصول کشاورزی یا نوعی خاص از مصالح ساختمانی نیز می تواند منجر به واردات این محصولات شود. نیازمان به موادغذایی تره بارها و سوپرمارکتها را شکل می دهد و نیاز مان به نون ، نانوایی ها را شکل می دهد. همین نیاز و تقاضا که عامل اصلی شکل گیری بسیاری از منابع درامدزا است و به قولی منجر به نون خوردن خیلی ها می شود به همین دلیل بسیاری از ابرشرکتها و ابرگروهها و دولتهای قدرتمند سعی می کنند تقاضا را به وجو د آورند. در نظر بگیرید شهرتان یا روستاتان یا کشورتان توریستی است قطعا شما باید دست به کار شوید و با تبلیغات مناسب و معرفی شهرتان یا منطقه تان به دیگران که می تواند کشورهای دیگر یا شهرهای دیگر باشد. برای بررسی شرایط عرضه و تقاضا و همچنین شرایط رقبا می تواند فواصل شهرها و روستاها را در نظر بگیرید. خودتان تقاضا را ایجاد کنید یه مثال دیگر از راه حل های ایجاد تقاضا بوسیله بعد فرهنگی ایجاد می شود. به عنوان مثال در دوره رضاشاه پهلوی، که همه مان در تاریخ بارها ان را خوانندیم کشف حجاب اجباری راه حلی برای ایجاد تقاضا برای مصرف کالای های غربی از طریق تغییر در فرهنگ مردم و ایجاد انگیزه به سوی غرب گرایی و در نتیجه تقاضا برای مصرف کالاهای غربی بوده است. غربی ها و به خصوص امریکایی ها به دنبال ایجاد بازار مصرف برای کالاهای خود و سپس تقاضا برای کالایشان حکومت پهلوی را ملزم به کشف حجاب و تغییر در فرهنگ شان کردند.
در تمام کشورها و حتی کشور امریکا نیز فرهنگ سازی وسیله ای برای استفاده از کالاهای شرکت های عظیم است. شرکت ها هزینه ها و بودجه ها را به جهاتی هدایت می کنند که منجر به فرهنگ مصرف کالاهای شرکت های تحت مدیریت آنها می شود. مثلا فرهنگ مصرف کیک در تولد ها و جدیدا ساخت کیک های حرفه ای واقعی نما و حمایت از ویدئوهایی که بطور نا خودآگاه این فرهنگ را ترویج می کنند. همه اینها نشان می دهد اتاق های فکر بازاریابی به جای ارسال پیامک تبلیغاتی به گوشی ها مردم از فرهنگ و وایرال کردن ویدئوها در شبکه های مجازی به توسعه این فرهنگ کمک می کنند.
طبق تحقیقات عددایکس، اگر شما یک ویدئویی بسازید که بدون اینکه خودتان بدانید تبلیغ کننده یکی از محصولات شرکت های شبکه گردان اجتماعی باشد، بطور شانسی ویدئوی شما وایرال می شود. خودتان تعجب می کنید که چرا ویدئوی معمولی شما وایرال شد و هزاران بازددید گرفت. علت این موضوع شانسی نیست. شبکه گردان های سوشال مدیا در اتاق های فکر و اتاق های عملیاتی شروع به وایرال کردن ویدئوهای افرادی معمولی می کنند که به نوعی فرهنگ مصرف محصولات آنها را ترویج می دهد.
قراردادن چندین فایل اکسل excel جداگانه در یک شیت sheet واحد
در این آموزش روش تبدیل قرار دادن چنیدن فایل اکسل چندگانه در داخل یک شیت worksheet آموزش داده شده است. در این محصول روش قراردادن چندین فایل اکسل excel جداگانه در یک شیت sheet واحد را به شما آموزش می دهیم. برای آشنایی با نرم افزار اکسل می توانید مقاله راهنمای جامع و کامل درباره
ترکیب اطلاعات جمعیت و مسکن استان های شمالی
این محصول فایل اکسل اطلاعات ترکیب جمعیت و مسکن استان های شمالی است. این محصول یک فایل اکسل حاوی اطلاعات ترکیبی جمعیت و مسکن استانهای شمالی کشور است. این فایل شامل دادههای جامعی در مورد خصوصیات جمعیت مردان و زنان و همچنین توزیع جمعیت شهری و روستایی در تمامی شهرستانهای استانهای شمالی ایران است. علاوه
ترکیب اطلاعات جمعیت و مسکن استان های جنوبی
این محصول فایل اکسل ترکیب اطلاعات جمعیت و مسکن استان های جنوبی است. این محصول، یک فایل اکسل (Excel) حاوی اطلاعات ترکیبی در مورد جمعیت (Population) و مسکن (Housing) استانهای جنوبی کشور است. این فایل شامل دادههای جامع در مورد تعداد کل جمعیت است که به تفکیک تعداد مردان و زنان، جمعیت شهری و روستایی
ترکیب اطلاعات جمعیت و مسکن استان های شرقی
این محصول فایل اکسل ترکیب اطلاعات جمعیت و مسکن استان های شرقی است. این فایل شامل دادههای جامع در مورد جمعیت کل استانهای جنوبی کشور است. جمعیت به دو بخش جمعیت مردان و جمعیت زنان تقسیمبندی شده و اطلاعات دقیقی در مورد تعداد هر کدام ارائه شده است. این اطلاعات میتواند برای تحلیلهای جمعیتی و
ترکیب اطلاعات جمعیت و مسکن استان های غربی
این محصول فایل اکسل ترکیب اطلاعات جمعیت و مسکن استان های غربی است. این فایل حاوی اطلاعات مفصلی دربارهی تعداد کل جمعیت در استانهای جنوبی کشور است. اطلاعات جمعیتی به تفکیک تعداد مردان و زنان ارائه شده است. همچنین، در این فایل، جزئیاتی در مورد جمعیت شهری و روستایی شهرستانهای مختلف استانهای جنوبی کشور آورده
ترکیب اطلاعات جمعیت و مسکن استان های شمال غربی
این محصول فایل اکسل ترکیب اطلاعات جمعیت و مسکن استان های شمال غربی است. این فایل شامل اطلاعات تعداد کل جمیعت به تفکیک کل جمعیت مرد و کل جمعیت زن ، و رقم کل جمعیت شهری و روستایی شهرستان ها و همچنین کل واحدهای مسکونی آپارتمانی و ویلایی به تفکیک روستا و شهر برای تمام
بهر حال ما قصد نداریم در این پست وارد علوم سیاسی و یا تاریخی شویم هدف مان این است که بگویم نیاز و تقاضا منجر به شکل گیری بسیاری از کسب و کارها می شود معمولا بسیاری از تقاضاها توسط قدرتهای فرامحلی صورت می گیرد. در کنار نیازها و تقاضاهای این شکلی یک راه ساده برای پیدا کردن شغل دوم و سوم را که در اینجا قصددارم در اختیار شما بگذارم این است که به خودتان و محل زندگی تان و یا کشورهاتان نگاه بندازین فکر می کنید.
مردم کشور شما و یا شهر شما در مقیاس کوچکتر چه نیازهایی دارند و حاضرند برای کدام نیازشان پول بپردازند. به عنوان مثال در شهر مشهد با توجه به این که شهری توریست پذیر است و مسلما اقامتگاه ارزان قیمت در کنار هتل ها و یا سیستم حملی و نقلی مثل اتوبوس ها بیشتر مورد تقاضا هست گذشته از همه اینها در مقیاسهای کوچک برای کسب و کارهای کوچک می توانیم محل زندگی خودمان را در نظر بگیریم همه شما شهر خود و محل زندگی خود اشنایی دارید و با سبک زندگی مردم محله خود بیشتر از بقیه مردم اشنایی دارین می توانید مناسب با ان منطقه که چه نیازی بیشتر از همه و چه سلیقه ای بیشتر در انجا وجود دارد و یا چه کسب و کاری در انجا نیست در عین حال مورد نیاز مردم محلی نزدیک شما است. این شرایط می تواند تحت تاثیر هوش هیجانی افراد درگیر در محیط های کسب و کاری باشد.
می توانید در صورتی که قصد کار افرینی دارید نیز به کشورهای دیگر یا کشورهای همسایه یا منطقه مطالعه داشته باشین و تیمی را برای مطالعه در نظر بگیرید و می توانید خودتان یا موسسه تان به مطالعه کشوری خاص بپردازید که سبک زندگی مردم انجا چگونه است و مردم ان کشور به کدام محصول کشاورزی نیاز دارند و تقاضای کدام محصول کشاورزی یا صنعتی یا خدماتی در انجا بالاست به عنوان مثال تقاضا برای نیروی کار ارزان قیمت در بخش ساختمان سازی در ایران مدتی بازار کاری خوبی برای مردان افغانی فراهم کرد و یا به عنوان مثال کدام محصول کشاورزی در کدام کشور وجود ندارد و یا تقاضا برای ان خیلی بالاست.
لازم به ذکر است راه اندازی بسیاری از این کسب و کار ها نیازمند توسعه مهارت های کوانتومی است که به شما در مدیریت کسب و کار و توسعه آن کمک می کند.
-
اکسل محاسبه سود بانکی | برای همه بانک ها۴۹۱۰۰ تومان
-
مدل AHP برای انتخاب بهترین گزینه۱۳۸۱۰۰ تومان
-
اکسل محاسبه قیمت آپارتمان | مشاور املاک۸۹۸۰۰ تومان
اگر قصد کارافرینی و صادرات دارید و حتی قصد واردات محصولی خاص را دارین باید مطالعه کنید که واردات کدام محصول در کشورتان مورد تقاضا است یا ان محصول در کشورتان به قیمت گزاف به دست مشتری می رسد مثل واردات خودرو در ایران که به تازگی مجوزش صادر شد به علت بی کیفیت و گران بودن خودروهای داخلی. مثال های کوچکی از نیاز در مقیاسهای کوچک اگر یادتان باشد اوایل دهه ۶۰ در ایران صف های طولانی برای خرید نون وجود داشت این صف طولانی نشان دهنده نیاز و تقاضا برای خرید کالایی به اسم نون بوده است. و یا صف طولانی تو مطب ها برای انجام تزریقات و یا تقاضای زیاد برای خرید قند و شکر.
ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد