پول پیش چیست؟

excel اکسل

پول پیش در اجاره آپارتمان، مبلغی است که مالک یا مدیریت ملک از شما برای رزرو و امضای قرارداد اجاره در ابتدای اجاره می‌خواهد. این مبلغ معمولا معادل یک تا چند ماه اجاره و یا یک مبلغ ثابت است که به عنوان وثیقه برای پوشش هزینه‌های احتمالی و خسارات ممکن از جانب مستاجر پرداخت می‌شود. این پول پیش در صورتی که شما مطابق با شرایط قرارداد عمل کرده و واگذاری ملک را در وضعیت خوب و نظافتی به مالک باز پس دهید، باید بطور کامل توسط مالک یا موجر به مستاجر پس داده شود.

دانلود اکسل آماده تبدیل اجاره و پیش آپارتمان
اکسل محاسبه قیمت آپارتمان | مشاور املاک

پول پیش خانه یا امانت، مفهومی است که در اجتماعات و روابط انسانی بسیار رایج است. این موضوع بسیار گسترده و پیچیده است و می‌تواند اثرات مختلفی بر روی فرهنگ و اقتصاد یک جامعه داشته باشد. در این مقاله به معرفی و توضیح این مفهوم، تاثیرات آن و رویکردها برای کاهش مشکلات آن پرداخته ایم.

در زمان اجاره ملک در شهرها و روستاهای ایران عرف است که در زمان عقد قرارداد اجاره، مبلغی از اجاره ماهانه پرداخت می شود در کنار آن مبلغی بعنوان امانت نزد موجر یا صاحبخانه نگهداری می شود. این وجه که پس از پایان مدت اجاره می بایست تماما توسط موجر به مستاجر بازگشت داده شود عملا به عنوان پول پیش نامیده می شود. لازم به ذکر است که در شرایط تورمی مانند کشور ما پول پیش یک مزیت خوب برای مالک ملک و یک زیان برای مستاجر محسوب می شود. در شرایط تورمی پولی که بعنوان امانت در دست صاحبخانه باقی می ماند بعد از گذشت مدت اجاره مثلا یک سال به اندازه تورم (۲۰ در صد تورم سالانه) ارزش خود را از دست می دهد.

توانایی مستاجران برای پرداخت پول پیش و اجاره متفاوت است. برخی مستاجران پول پیش بیشتری دارند و می خواهند اجاره کمتری بدهند. از طرف دیگر برای مالکان نیز تفاوت زیادی در تمایل آنها به اجاره بیشتر و یا پیش کمتر وجود دارد. به همین دلیل در ایران عرف شده است که مشاورین املاک و یا خود دوطررف می توانند میزان پول پیش و میزان اجاره به هم تبدیل نمایند. مثلا در شهرهای ایران عرف است که هر یکصد میلیون تومان پیش معادل ماهی سه میلیون تومان اجاره است. مثلا شخصی که ملکی را با قیمت ۴۰۰ میلیون پول پیش و ماهی ۱۵ میلیون می خواهد اجاره کند. می تواند این رقم را بصورت ۳۰۰ میلیون پیش و ماهی ۱۸ میلیون اجاره تبدیل کند. این فرمول براساس شرایط ایران بصورت یک فایل اکسل قابل دانلود است.

آموزش اکسل و برنامه excel تبدیل اجاره و پول پیش برای مشاورین املاک محترم

امانت یا پول پیش خانه را می‌توان به عنوان یک معامله یا تبادل مالی بین افراد یا گروه‌ها در نظر گرفت که در آن یک شخص پول یا مالی را به یک شخص دیگر به عنوان وام یا امانت می‌دهد و انتظار دارد که آن شخص پس آن را به او بازپرداخت کند. این موضوع معمولا به عنوان یک رابطه اجتماعی و اعتماد بین افراد در نظر گرفته می‌شود. البته قوانین مربوط به پول پیش گاهی دچار تغییراتی می شود. برای دانستن و آگاهی از تغییرات پول پیش در ثقرارداد اجاره به وبسایت اتحادیه مشاورین املاک مراجعه فرمایید.

استفاده از پول پیش خانه می‌تواند برای افراد و جوامع مختلف مزایای متعددی داشته باشد، از جمله تسهیل تبادلات اقتصادی، تداوم روابط اجتماعی بهبود یافته و تقویت اعتماد متقابل بین افراد. با این حال، این مفهوم نیز می‌تواند منجر به مشکلاتی شود، از جمله نقض اعتبار و اخلال در روابط بین افراد و گروه‌ها.

در کنار پول پیش و اجاره که مستاجران یا ساکنان چه مالک و چه مستاجر پرداخت می کنند زندگی در آپارتمان هزینه های نگهداری مانند نظافت و هزینه های خدمات شهری دارد. این هزینه ها معمولا بصورت دوره ای ماهانه توسط اهالی ساختمان به حساب مدیر ساختمان واریز می شود. هزینه های شارژ ساختمان برای نگهداری جریان امور ساختمان توسط مدیر ساختمان دریافت می شود و صرف امور جاری آپارتمان می شود. برنامه اکسل عددایکس مدیر ساختمان یک ابزار کاربردی است که به مدیران ساختمان کمک می کند امور مربوط به هزینه ها و شارژ را مدیریت کنند. این اکسل حسابدار مدیر ساختمان عددایکس را از اینجا دانلود کنید.

برای کاهش مشکلات مربوط به پول پیش خانه، برخی از رویکردها و راهکارهایی وجود دارد. اولین گام می‌تواند تقویت مفاهیم انضباط مالی و رعایت سیستماتیک قوانین و مقررات مالی باشد. همچنین، افزایش اطلاعات و آموزش‌های لازم به افراد در مورد راه‌های ایجاد اعتماد متقابل و کاهش مشکلات احتمالی نیز می‌تواند موثر باشد.

در نهایت، پول پیش خانه یک مفهوم پیچیده و گسترده است که می‌تواند تاثیرات متنوعی بر روابط اجتماعی و اقتصاد یک جامعه داشته باشد. با درک و آگاهی از این مفهوم و اتخاذ رویکردهای مناسب، می‌توان مشکلات مربوط به امانت را کاهش داد و پیشرفت و رشد اجتماعی و اقتصادی را تسهیل نمود.

, , , , , ,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش فولدرسازی ویژه کارمندان

دسته بندی فایل ها و فولدر ها هر چند یک کار ساده به نظر میرسد، نکاتی دارد که موجب صدها ساعت اتلاف وقت می شود. چیدمان درست می تواند عملکرد دو کارشناس را بسیار متمایز کند.

348,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان قم

شهرستان قم استان قم  دارای ۱۲۹۲۲۸۳ شخص جمعیت است که ۱۲۲۹۹۶۴ شخص آن در مناطق شهری و ۶۲۳۱۷ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند.

280,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان چهار محال بختیاری

شهرستان بروجن استان چهار محال بختیاری دارای ۱۲۲۴۸۳ شخص جمعیت است که ۱۰۴۰۵۳ شخص آن در مناطق شهری و ۱۸۴۳۰ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان شهركرد استان چهار محال بختیاری دارای ۳۱۵۹۸۰ شخص جمعیت است که ۲۸۸۱۹۹ شخص آن در مناطق شهری و ۲۷۷۷۸ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان

280,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان کرمانشاه

شهرستان اسلام آبادغرب استان کرمانشاه  دارای ۱۴۰۸۷۶ شخص جمعیت است که ۹۱۸۷۶ شخص آن در مناطق شهری و ۴۸۳۴۰ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان کرمانشاه استان کرمانشاه  دارای ۱۰۸۳۸۳۳ شخص جمعیت است که ۹۵۲۲۸۵ شخص آن در مناطق شهری و ۱۲۹۷۱۹ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان پاوه استان کرمانشاه

280,000 ریال

نوشته های اخیر