راهنمای کامل و آموزش ساخت محتوا و ویدئو وایرال با ویو میلیونی در شبکه های اجتماعی

راهنمای کامل و آموزش ساخت محتوا و ویدئو وایرال با ویو میلیونی در شبکه های اجتماعی یک دستورکار حرفه ای برای ساخت محتواهای پر بازدید در فضای مجازی است. در این مقاله قصد داریم روش ها و تکنیک هایی برای ساخت محتوا با ویو میلیونی در شبکه های مجازی را توضیح دهیم. در اینجا به مهمترین پارامترهایی پرداختیم که باعث شده اند بسیاری از ویدئوها وایرال شوند و ویو چند میلیونی داشته باشند. این مقاله یک راهنمای گام به گام است و به شما می آموزد چطور راحت بتوانید محتوا یا ویدئویی تولید کنید که به محض انتشار در کمتر از یک هفته یک میلیون بازدید داشته باشد و افراد زیادی در فضای مجازی آن ویدئو را دست به دست کنند.


معنی وایرال شدن چیست؟

چه چیزی یک ویدئو را در شبکه های مجازی وایرال می کند؟

برای اینکه بگوییم یک ویدئو وایرال شده چه تعداد ویو و بازدید باید بگیرد؟

روانشاسی وایرال شده محتوا در رسانه های اجتماعی

راهنمای گام به گام برای وایرال کردن یک ویدئو

۱. اهداف خود را مشخص کنید

۲. مخاطبان خود را بشناسید

۳. با یک خلاصه شروع کنید

۴. قوی شروع کنید

۵. داستان بگویید

چگونه شانس رفتن ویدئو به اکسپلور اینستاگرام یا یوتیوب را افزایش دهیم؟

۱. ویدیوهای کوتاه و مختصر ایجاد کنید

۲. متن معرف (کپشن و زیرنویس) اضافه کنید

۳. در صدر روندها یا ترندها بمانید

۴. کپی قدرتمند بنویسید

۵. از هشتگ ها استفاده کنید

۶. ویدیوی خود را تبلیغ کنید

۷. ثابت قدم باشید

۸. وارد گفتگوها شود

چگونه می توان جنون یک ویدیوی وایرال در شبکه های اجتماعی را مدیریت کرد؟

در بالای صندوق ورودی خود بمانید

کار را تقسیم کنید

پیام ها و حساب های دارای اولویت را شناسایی کنید

یک زنجیره ارتباطی ایجاد کنید

تبلیغات را ادامه دهید


معنی وایرال شدن چیست؟

اگر شما یک فروشنده کالا یا خدمات در شبکه های اجتماعی (social media) هستید، خوش شانس هستید که این مقاله را مطالعه می کنید. حتما یکبار هم شده از خودتان پرسیدید که ” چطور وایرال بشیم و ویدئو یا پست ما را کل کشور ببینند و همه جا پخش بشه؟”

بیشتر بازاریاب ها و آنلاین شاپ ها می خواهند بیشترین توجه مخاطبان را جلب کنند و بیشترین تعداد بازدید را از طریق یک ویدئو وایرال یا خودپخش (viral) در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بدست بیارن. پس چرا تعداد کمی از این فیلم ها و محتواها موفق به جذب بازدید (view) زیاد می شوند.

اکثر صاحبان آنلاین شاپ ها و فروشنده های فضای مجازی می دانند که وایرال شدن یک فرمول ثابتی ندارد. پس به خاطر داشته باشید که وایرال شدن یک استراتژی نیست و نمی تواند برای کانال ها و پیج های ضعیف یک راه حل پیشرفت باشد. وایرال شدن یک موفقیت بسیار کوتاه مدت است و سود و منفعتی که از این طریق بدست می آید هم موقتی و کوتاه مدت است.

میخواهم بگم درک بعضی از المان های مشترک ویدئوهایی که قبلا وایرال شده اند می تواند به شما کمک کند محتواهایی بسازید که راحتر در فضای مجازی و اکسپلور ظاهر بشن و مخاطب های بیشتری را درگیر کنند. انجام این کارهای ساده شانس وایرال شدن ویدئوهای شما را بیشتر می کند.

در این نوشته از وبسایت عدد x ما سعی کردیم اصول مهم برای وایرال شدن را شرح دهیم که چطور ویدئوی وایرال بسازید و بعد از وایرال شدن چکار انجام بدهید.

چه چیزی یک ویدئو را در شبکه های مجازی وایرال می کند؟

اینطور شروع کنیم. وقتی می گوییم ویدئوی وایرال در شبکه های مجازی، دقیقا منظور ما چیست؟

ما زمانی می گوییم که محتوا وایرال شد که بخشی از محتوا که در شبکه های اجتماعی منتشر شد خیلی سریع مخاطبان زیادی بگیرد و اشتراک گذاری (شیر) و بازدید زیادی دریافت کند و با ویو میلیونی در معرض دید مخاطبان زیادی قرار بگیرد. چه این محتوا یک توئیت باشد یا یک ریل اینستاگرام باشد، هر محتوایی می تواند وایرال شود و ویو میلیونی بگیرد و بطور اغراق تقریبا همه مردم کشور آن را ببینند. بطور کلی، لازم است بدانید که شبکه های اجتماعی از قواعد و قانون مندی های اجتماعی موجود در جامعه پیروی می کنند. اصول حاکم بر جامعه مانند رفتار متقابل، هیجانات، پیروی از نرم ها، ارتباطات، گروه های اجتماعی، اهداف مشترک گروهی همه از مهمترین مبانی اجتماعی هستند که در موفق شدن تولید محتواهای اجتماعی می تواند بسیار موثر باشد.

برای اینکه بگوییم یک ویدئو وایرال شده چه تعداد ویو و بازدید باید بگیرد؟

هیچ عدد و رقم مشخصی نیست که بگوییم این تعداد بازدید به معنی وایرال شدن است. وایرال شدن البته در طول زمان معنی آن تغییر کرد.

در سال ۲۰۱۵ ویدئویی با یک میلیون ویو را وایرال می گفتند. امروز با توسعه شبکه های اجتماعی، این عدد ها تغییر کرد. مثلا در تیک تاک یا اینستاگرام ویدئویی با ۲۵۰۰۰۰ بازدید را وایرال نرم می گویند، ویدئو با ۱ میلیون بازدید را وایرال میانه و تا ۵ میلیون بازدید در کمتر از یک هفته را وایرال سفت می گویند.

روانشاسی وایرال شده محتوا در رسانه های اجتماعی

پاسخ به آنچه در وهله اول یک ویدیو را وایرال می کند، برای بازاریابان کمی شبیه جام مقدس است. و با این حال، پاسخ به روانشناسی پشت آن ساده بنظر می رسد.

دلیل اصلی آن به احساسات و ارتباطات اجتماعی برمی گردد. بر اساس تحقیقاتی که در مورد اینکه چرا مردم محتوا را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند، سه انگیزه اصلی برای اشتراک‌گذاری اینها هستند: ارائه محتوای سرگرم‌کننده و با ارزش برای مردم، کمک به آنها برای تعریف خودشان از طریق ویدئو، و رشد روابط با دوستان و همکاران مربوط می‌شود. مردم دوست دارند خودشان را برای دوستان و اطرافیان تعریف کنند و این ویدئو میتواند وسیله ای برای اینکار باشد. همچنین مردم دوست دارند از طریق یک ویدئو روابط دوستی خودشان را با دوستان تقویت کنند.



در مورد آن فکر کنید: چه چیزی باعث می شود یک ویدیو تماشا کنید و آن را به اشتراک بگذارید؟ آیا محتوای وایرال “این یک ایکس است” باعث لبخند یا خنده شما شد؟ آیا شما الهام گرفته اید؟ آیا یک ویدیو شما را خشمگین یا شگفت زده کرد؟

راهنمای گام به گام برای وایرال کردن یک ویدئو

ویدئوها می‌توانند در پلتفرم‌های مختلف ویو میلیونی بدست آورند و وایرال شوند. اما در وهله اول چه چیزی باعث ایجاد یک ویدیوی وایرال می شود؟ و چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که بیشترین مخاطب ممکن محتوای ویدیوی شما را می بیند؟

عنوان کاری (title): این کمک می کند تا بهتر مفهوم کلی ویدئو را هدایت کنید.

توضیحات (Description): می خواهید ویدیوی شما درباره چه چیزی باشد؟ هدف آن چیست؟

موارد کلیدی برای گنجاندن: آیا نکات خاصی وجود دارد که باید در ویدیوی خود به آن توجه کنید؟

محتوای مرتبط: چه محتوای مرتبطی دارید که می توانید در ویدئو مخاطب را به آن ارجاع دهید یا آن را در ویدئو درج کنید؟

محتوای رقابتی: با چه کسی رقابت می کنید؟  

طول ویدئو: ویدئوی شما می خواهید کوتاه باشد یا ویدئوی بلند با توضیحات زیاد؟

پلتفرم ها (Platforms): ویدئوی شما در چه پلتفرم هایی به اشتراک گذاشته می شود؟ برای پلتفرم های مختلف مانند یوتیوب یا اینستاگرام به چه نسخه هایی از این ویدئو نیاز دارید؟

فرمت ویدیو: آیا این ویدیو به صورت عمودی فیلمبرداری می شود؟ به صورت افقی؟ با چه ابعادی؟

زمینه ویدئو: میخواهید ویدئو در طبیعت ضبط شود یا در یک فضای بسته؟ محیط اطراف برای مخاطبان متفاوت فرق می کند.

کلمات کلیدی: به ویژه برای پلتفرم هایی مانند یوتیوب که دارای عنصر جستجوی مبتنی بر SEO هستند، مهم است.

هشتگ های مهم/اشاره به موارد زیر: درج هشتگ (hashtags) برای قراردادن شما در یک گروه یا یک دسته بندی مهم است. برای روندها و مشارکت ها لازم است.

فراخوان برای اقدام (Call to action): آیا از مخاطبان خود می خواهید کاری انجام دهند؟ مثلا روی دکمه ای کلیک کند، یا روی استیکر بزند، یا با شماره موبایل شما تماس بگیرد.

استفاده از یک تقویم محتوایی: تقویم محتوایی به شما کمک می کند با نظم دادن به فعالیت ها در طول روز و در ساعات مشخص شبانه روز و همچنین در طول روزهای هفته و کل سال به بهترین شکل محتواهای خود را به افراد بیشتری نمایش بدهید.

تیم ویدیویی در دپارتمان شبکه های اجتماعی عدد x  در ایجاد محتوای ویدیویی که مخاطبان زیادی را به دست می‌آورد به خوبی تبحر دارد. در اینجا برخی از نکات تخصصی ما وجود دارد که می توانید برای تولید و بهینه سازی ویدیوی خود به کار ببرید.

۱. اهداف خود را مشخص کنید

فقط اینکه بدانید می‌خواهید چیزی وایرال شود، برای یک استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خوب کافی نیست. همچنین باید بدانید چرا می خواهید ویدیوی شما وایرال شود.

وقتی میگیم هدف خودتان را مشخص کنید یعنی اینکه بدانید چرا میخواهید ویدئوی شما را کل کشور ایران ببینند. آیا به دنبال آگاهی مردم از برند خودتان هستید؟ امیدوارید فالور ها و دنبال کننده های آنلاین خود را افزایش دهید؟ یا می خواهید نرخ تبدیل ایجاد کنید؟ چرا می خواهید فیلم شما در فضای مجازی ویو میلیونی بخورد؟ یعنی می خواهید مردم از شما خرید کنند و فروش خود را افزایش بدهید.

هر هدفی که دارید نیاز به این دارد که در مراحل مختلف قیف، ویدیوهای متفاوتی را برای اعضای مخاطب ایجاد کند. قبل از شروع تولید محتوا، اهداف خود را بشناسید و آن را در ذهن خود بطور شفاف تجسم کنید تا فراموشش نکنید.

مباحث هوش اقتصادی عددایکس می تواند راهنمای مناسبی برای تعیین اهداف و استراتژی های مناسب باشد. در این بخش ابزارهای هوشمندسازی تصمیم گیری و همچنین آموزش های هوش اقتصادی قابل دانلود هستند.

۲. مخاطبان خود را بشناسید

اگر چیزی در مورد افرادی که هدف قرار می‌دهید نمی‌دانید، ویدیوی شما هر بار خراب می‌شود. برای ایجاد محتوایی که عملکرد خوبی در بین مخاطبان هدف شما و فراتر از آن داشته باشد، باید بدانید که چه چیزی آنها را هیجان زده می کند و آنها را وادار می کند که ویدیوی شما را به اشتراک بگذارند. باید ارزشها، باورها، انگیزه ها، و عقاید مخاطبان خود را بشناسید. مثلا، اگر مخاطب من انبوه سازان هستند آنها باور دارند که همیشه پول نقد کافی همراه خود ندارند و دوست دارند مردم از این موضوع آگاه باشند تا بتوانند نسیه خرید کنند. پس این پست را برای لوله فروش و فوشنده مصالح که همکارشان است میفرستند یا برای بقیه شر (اشتراک) می کنند تا به دست فروشنده مصالح برسد. پس ویو میلیونی یک فیلم از شما می تواند حرف دل بسیاری از مردم را بزند.



یکی از راه‌های درک مخاطبان هدف، ایجاد پرسونای رسانه‌های اجتماعی و نقشه همدلی است. اینها به شما بینشی در مورد آنچه که توجه مخاطبان شما را جلب می کند و آنچه که آنها در فضای آنلاین به دنبال آن هستند می دهد. باید حرف دل مخاطبان خودتان را بزنید.

برای آشنایی با علایق و گرایش های اجتماعی می توانید بخش اجتماعی عدد x را مطالعه کنید. مقالات و ابزارهای این بخش می تواند روند ها را پیش بینی و همچنین روند سازی را برای شما معرفی نماید.

۳. با یک خلاصه شروع کنید

همه چیز را به طور کامل برنامه ریزی کنید و یک چکیده استراتژی خلاقانه و داستانی ایجاد کنید. این موضوع اهداف واقعی، پیام های کلیدی، لحن، طول، کانال توزیع و موارد دیگر را روشن می کند. چکیده در واقع خلاصه تمام بخشهای ویدئوی شما در چند ثانیه است.

یک چکیده خوب کمک می‌کند پیام‌ها و هدف کلی یک ویدیو از تیم محتوا تا تیم تولید ویدیو هماهنگ شود. به این ترتیب تمام محتوای شما منسجم خواهد بود و دیدگاه کلی یکسانی خواهد داشت و برند شما را تقویت می کند. در اینجا چند بخش وجود دارد که چکیده شما باید آنها را شامل شود:

۴. قوی شروع کنید

هر ویدیوی وایرال خوب فوراً توجه را جلب می کند. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از کلمه «شما» در پنج ثانیه اول ویدیویتان است. تحقیق تیم های تولید محتوای عدد x نشان می‌دهد که اگر ویدیوی شما در چند ثانیه اول از زبانی مانند “تو”، “خودتان”، «شما» یا « … تون» استفاده کند، نرخ نگهداری بیننده بالاتری خواهید داشت. پس شروع قدرتمند و پرانرژی باعث می شود فیلم شما ویو یا بازدید میلیونی اینستاگرام را بدست آورد.

راه های دیگر برای شروع ویدیوی شما برای گرفتین بهترین نتایج در پایین انجا آمده است.

یک پیچش طرح ایجاد کنید یا غیرقابل پیش بینی باشید

در ابتدا یک “قلاب” (hook) ایجاد کنید: یک سوال کنجکاوکننده بپرسید، یک لیست معرفی کنید (۵ تا از کارهایی که باید انجام دهید تا … ) و غیره.

محتوای خود را قابل ارتباط کنید طوری که مخاطب با آن ارتباط بگیرد.

احساسات بینندگان خود را درگیر کنید طوری که بخندند یا احساس غرور کنند یا خوشحال شوند، از خود احساس رضایت داشته باشند.

کلیپ های صوتی/موسیقی که جلب توجه می کنند را بگنجانید. از موسیقی ها یا آهنگ هایی استفاده کنید که توجه مخاطب را جلب می کند. با توجه به نوع مخاطب می تواند متفاوت باشد.

تبلیغاتی بودن را فراموش کنید. در ابتدای ویدئو سعی نکنید لحن تبلیغاتی بگیرید یا شروع کنید به معرفی محصولات و مزیت کارهای خودتان.

۵. داستان بگویید

کلا تولید محتوا نوعی داستان سرایی است. از آنجایی که ویدیوهای وایرال کوتاه‌تر می‌شوند، می‌خواهید با انتخاب یک زمینه جهانی برای مفهوم خلاقانه خود، داستانی جذاب را در مدت زمان کوتاهی بیان کنید. به عنوان مثال، زمینه “حال و هوای شنبه” جهانی است و به زمان زیادی برای توضیح نیاز ندارد. ” باز شنبه شروع شد” یا “وای شنبه ای دیگر”.

موضوعاتی انتخاب کنید که مخاطبان شما می‌دانند تا بتوانید بدون دانش قبلی زیادی آن را بفهمند. حرف تخصصی افراد زیادی را جلب توجه نمی کند. این یک راه عالی برای ایجاد محتوای مرتبط است که مخاطب شما از آن لذت می برد و می خواهد با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارد. همچنین یک نقطه شروع عالی برای بالا بردن انتظارات و جلب توجه است. مخاطب با محتوای خیلی تخصصی و فنی ارتباط نمیگیرد. مثالا میگوید این ارتباطی به من ندارد یا آن را درک نمی کند که بخواهد ادامه ویدئو را دنبال کند. پس داستان تعریف کردن می تواند برای شما بازدید میلیونی و ویو میلیونی ایجاد کند و سایر ویدئوهای شما نیز چند میلیون ویدئو بخورند.

چگونه شانس رفتن ویدئو به اکسپلور اینستاگرام یا یوتیوب را افزایش دهیم؟

اکنون که درباره نکات تیم خود برای ایجاد ویدیوهای وایرال صبحت کردیم، می خواهیم درباره شانس رفتن ویدئو به اکسپلور صحبت کنیم.

۱. ویدیوهای کوتاه و مختصر ایجاد کنید

حتی اگر ویدیوی شما شروع جذاب داشته باشد که بیننده را به خود جذب کند، باید کیفیت لازم را داشته باشد که بیننده تا آخر با آن همراه باشد و توجه او را نیز حفظ کنید.

یک ویدیوی وایرال رسانه های اجتماعی لزوماً نباید کوتاه باشد – حتی TikTok محدودیت زمانی خود را برای هر ویدیو به ۱۰ دقیقه افزایش داد. اما کوتاه و شیرین نگه داشتن آن می تواند از چند طریق به افزایش دسترسی وایرال شما کمک کند. یک ویدیوی کوتاه این احتمال را افزایش می‌دهد که بیننده کل ویدیو را تماشا کند، چیزی که برخی از پلتفرم‌ها مانند TikTok به آن پاداش می‌دهند. اگر درصد بالایی از بیننده ها ویدئوی شما را تا آخر ببینند احتمال اکسپلور رفتن آن زیاد است. بعلاوه ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند ویدیوی کوتاه جذاب‌ترین نوع محتوای گیرا و قابل نگهداری است.

از قالبی که بینندگان به احتمال زیاد تماشا می کنند، لذت ببرید و به اشتراک می گذارید، استفاده کنید.

محتواهای  ویدئوهای کوتاه تا حدود ۶۶ درصد  مخاطبان را درگیر می کنند.
محتواهای  تصاویر و عکس ها تا حدود ۶۱ درصد  مخاطبان را درگیر می کنند.
محتواهای  ویدئوهای لایو  تا حدود ۳۷ درصد  مخاطبان را درگیر می کنند.
محتواهای  گیف ها  تا حدود ۳۲ درصد  مخاطبان را درگیر می کنند.
محتواهای  پست های متنی و نوشتاری تا حدود ۳۲ درصد  مخاطبان را درگیر می کنند.
محتواهای  محتواهای تولید شده توسط کاربرها تا حدود ۲۶ درصد  مخاطبان را درگیر می کنند.
محتواهای  ویدئوهای طولانی  تا حدود ۲۴ درصد  مخاطبان را درگیر می کنند.
محتواهای  صوتی  تا حدود ۱۳ درصد  مخاطبان را درگیر می کنند.
محتواهای  لینک به سایر محتواها تا حدود ۱۱ درصد  مخاطبان را درگیر می کنند.
میزان انگیجمنت (engagement) ویدئوهای کوتاه حدود ۶۶ درصد است.
میزان انگیجمنت (engagement) تصاویر و عکس ها حدود ۶۱ درصد است.
میزان انگیجمنت (engagement) ویدئوهای لایو  حدود ۳۷ درصد است.
میزان انگیجمنت (engagement) گیف ها  حدود ۳۲ درصد است.
میزان انگیجمنت (engagement) پست های متنی و نوشتاری حدود ۳۲ درصد است.
میزان انگیجمنت (engagement) محتواهای تولید شده توسط کاربرها حدود ۲۶ درصد است.
میزان انگیجمنت (engagement) ویدئوهای طولانی  حدود ۲۴ درصد است.
میزان انگیجمنت (engagement) صوتی  حدود ۱۳ درصد است.
میزان انگیجمنت (engagement) لینک به سایر محتواها حدود ۱۱ درصد است.

۲. متن معرف (کپشن و زیرنویس) اضافه کنید

افزودن زیرنویس (caption) به ویدیوها، نه تنها دسترسی به ویدیو را افزایش می‌دهد، بلکه تجربه کاربری را با اجازه دادن به افراد برای تماشای ویدیوهای شما حتی بدون نیاز به روشن کردن صدا، بهبود می‌بخشد. همچنین کپش به الگوریتم برنامه کمک می کند تا بهتر بداند محتوای شما درباره چیست.

مردم اغلب عادت دارند وقتی در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی میچرخند صدا را روشن نمی‌کنند. افزودن زیرنویس به مخاطبان بیشتری کمک می‌کند تا ویدیوی شما را تماشا کرده و به اشتراک بگذارند.

۳. در صدر روندها یا ترندها بمانید

همراه شدن موضوعات ویدئوها و محتواهای شما با آنچه در شبکه های اجتماعی خیلی ترند است، یکی از بهترین راه های شما برای وایرال شدن و دریافت بازدید میلیون ها کاربر است. این امر به ویژه در مورد پلتفرم هایی مانند TikTok و Instagram که گرایش های زیادی در آن متولد شده اند، صادق است. بعلاوه، پرش روی یک ترند روز یا صحبت های روز در حالی که تازه شروع به رشد می کند، راهی عالی برای این است که خودتان یک ترند باشید. مثلا در بعضی زمان ها صحبت درباره موضوع خاصی ترند می شود، گاهی اوقات صحبت درباره یک موضوع خانوادگی یا کاری یا مثلا مانکن شدن در یک جمع ترند می شود.   



به دنبال آهنگ‌ها، هشتگ‌های پرطرفدار، صداها و تصاویری باشید که در فید Reels، موضوعات پرطرفدار توییتر یا صفحه TikTok در حال رشد هستند. وقتی یک کاربر ویدئویی را با آهنگ ایکس می بیند، الگوریتم برنامه این آهنگ را در فهرست علاقمندی های آن شخص قرار می دهد و فکر می کند که این کاربر به این آهنگ علاقه دارد. در نتیجه وقتی شما این آهنگ را در ویدئوی خود درج می کنید، ویدئوی شما برای کاربران زیادی که آن ویدئوی ترند را با آن آهنگ که مورد علاقه آنها هم نبود دیده بودند. در واقع الگوریتم تمام ویدئوهای مشابه با صداهای مشابه قبلی را به افرادی که قبلا آن ویدئو را دیده اند نمایش می دهد. پس استفاده از محتواهای مشابه ترند ها مانند صداهای فیلم های ترند یا کلیپ های پر بازدید می تواند ویدئو یا محتوای شما را نیز در اکسپلور اینستاگرام و در صفحات اول یوتیوب یا تیکتاک قرار دهد.

مهم نیست که چه روندی را دنبال می کنید، نکته کلیدی این است که در محتوایی که ایجاد می کنید، روی آن تمرکز کنید. بررسی کنید که چگونه روند «این ایکس است» را در ویدیویی که مخاطبانمان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند، تطبیق دهیم.

۴. کپی قدرتمند بنویسید

از عنوان و توضیحات ویدیوی شما در YouTube گرفته تا زیرنویس‌ها در TikTok، فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام، نوشتن کپی قدرتمند و کپی بهینه‌شده خیلی ضروری است.

کپی شما به توضیح اینکه ویدیوی شما در مورد چیست کمک می کند، کنجکاوی را برای تحریک آن اضافه کنید که می تواند کمک کند محتوای شما در نتایج جستجو بالاتر دیده شود. این به این معنی نیست که عناوین ویدیویی تمام با حروف بزرگ، کلیک طعمه‌ای نیست که اغلب در یوتیوب و زیرنویس‌های فیس‌بوک می‌بینید. بلکه به این معناست که وقتی زمان زیادی را صرف نوشتن کپی با کیفیت می‌کنید باعث می شود بازدیدهای شما بسیار زیاد شود.

به خصوص وقتی صحبت از YouTube به میان می آید، بهینه سازی ویدیو برای به حداکثر رساندن دسترسی بالقوه ویدیوی شما در جستجو بسیار مهم است. باید ویدئوی خود را بهینه کنید تا بهتر در اکسپلور ظاهر شود.

استفاده از متن ها و کپشن های ویدئوهایی که وایرال شده اند و پارافریز کردن و تغییر نوشتار آن طوری که کلمات کلیدی آن حفظ شود، می تواند ترفند خوبی باشد. استفاده از این کپی کپشن و بهینه کردن آن و استفاده از آن در برای کپشن محتوای خودتان می تواند آن را برای مخاطبانی که قبلا آن ویدئوی وایرال دیگران را دیده بودند بفرستد. الگوریتم به کلماتی که مخاطبان می بینند توجه دارد و ویدئوهایی با کپشن های مشابه را برای همان افراد میرسد. چون افرادی زیادی ویدئوهای وایرال را دیده اند احتمال اینکه ویدئوی شما باهمان کلمات کلیدی برای آنها فرستاده شود زیاد است.

۵. از هشتگ ها استفاده کنید

استفاده از هشتگ ها یک استراتژی محبوب برای افزایش دسترسی به بسیاری از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی است. به ویژه در پلتفرم های ویدیویی مانند YouTube و اینستاگرام استفاده از هشتگ های محبوب در شرح محتوا می تواند به مخاطبان بیشتری کمک کند تا ویدیوی شما را در هنگام جستجوی محتوای مشابه پیدا کنند. مطمئن شوید که فقط هشتگ های مرتبط با ویدیوی خود را شامل می شود، نه فقط هشتگ هایی که به طور تصادفی انتخاب شده اند که در پلتفرم ترند و محبوب هستند.

۶. ویدیوی خود را تبلیغ کنید

محتوای خود را به سادگی منتشر نکنید و سپس با نفس خسته منتظر دریافت آن بمانید. استراتژی تبلیغاتی شما قدم شماره یک در شروع دستیابی به مخاطبانی است که ویدیوی وایرال مورد نظر شما قرار است به آنها برسد. به این فکر کنید که چگونه قصد دارید پلتفرم(هایی) را که در ابتدا ویدیو را در آنها منتشر کرده اید، بازاریابی و عمومی کنید. تبلیغ یا پروموت کردن ویدئو کمک می کند بازدید بیشتری بگیرید و ویدئوی شما برای مخاطبان زیادتری نشان داده شود.

یکی از راه‌های انجام این کار، اشتراک‌گذاری ویدیوی منتشر شده خود در پلتفرم‌های دیگر است. برای مثال، این کار می تواند به سادگی پیوند دادن به ویدیوی شما در یک پست فیس بوک یا توییت باشد. یا ایجاد یک استوری اینستاگرام حاوی ویدیویی که در یوتیوب، توییتر یا تیک تاک پست کرده‌اید با پیوندی به ویدیو باشد. این ترفند همچنین به شما کمک می کند تا تقویم محتوای خود را پر کنید. در واقع ارتقا ویدئو در شبکه های دیگر یا منتشر کردن ویدئو در صفحات اجتماعی دیگر می تواند باعث بازدید بیشتر ویدئو و وایرال شدن آن شود.

البته تبلیغ ویدئو باید هدفمند باشد، تنها پرداخت هزینه تبلیغ به یک بلاگر یا اینلوانسر کافی نیست. باید خودتان ویدئو را تولید کنید و از شخص تبلیغ کننده بخواهید آن را پخش کند. در این زمینه می توانید از شبکه های اجتماعی فوری آموز استفاده کنید. فوری آموز در یوتیوب | فوری آموز در اینستاگرام | و آپارات عدد ایکس

ویدئوی خود را در پلتفرم هایی که مخاطبان شما در آن حضور دارند پست کنید و مجددا به اشتراک بگذارید تا شانس اینکه ویدیوی شما را ببینند و آن را با شبکه های خود به اشتراک بگذارند، به حداکثر برسد. از داده ها استفاده کنید تا بفهمید کدام یک از پلتفرم های شما فعال ترین و درگیرترین مخاطب را دارد. استفاده از ابزاری مانند گزارش‌دهی و تجزیه و تحلیل های عدد x می تواند پیج شما را تحلیل و ویدئوهای شما را آنالیز کند.

۷. ثابت قدم باشید

موفقیت در رسانه های اجتماعی تنها از یک پست به دست نمی آید. ایجاد محتوایی که بتواند همیشه در دسترس باشد و در فضای مجازی بین کاربران پخش شود نیاز به یک کار پیوسته دارد. ایجاد محتوای مفید یک بازی طولانی است.

زمانی که نوبت به ایجاد مخاطبین و ایجاد ویدیوهای موفق می‌رسد، پست کردن به‌طور مداوم بسیار مهم است. با گرایش ها و قالب های محتوا مختلف آزمایش کنید. و از استفاده مجدد از محتوا برای گرایش‌های مختلف نترسید – یکی از نکات بسیاری که می‌توانید با تماشای مجدد وبینار TikTok Bootcamp با مدیر رسانه‌های اجتماعی عمه آن، Bari Rosenstein دریافت کنید.

از یک طرف، این تداوم در تولید ویدئو و فکر کردن روی بازخورد آن و نگاه کردن به آمارهای و تحلیل های آن از واکنش مخاطبان  به شما کمک می کند تا نوع محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند را مشخص کنید. از سوی دیگر، هر ویدیویی که پست می‌کنید، پیج یا صفحه شمارا درگیر می کند طوری که به پلتفرم‌های اجتماعی درباره شما و محتوایتان بیشتر می‌گوید. برای مثال، افزایش این تعامل در اینستاگرام، یک سیگنال مهم برای پلتفرم است که مردم از محتوای شما لذت می برند و باید به صورت ارگانیک تبلیغ شود.

اگر اولین ویدیوی شما فقط چند بازدید داشت ناامید نشوید. شما در اولین تلاش خود وایرال نخواهید شد. به طور مداوم پست کنید، مخاطب ایجاد کنید، ببینید چه چیزی را دوست دارند و به پست کردن ادامه دهید. به مرور هم شما در این کار ماهر می شوید و هم اینکه مخاطبان خودتان را بهتر می شناسید. به یاد داشته باشید که همانند امضا که منحصر به فرد است مخاطبان هر پیج اینستاگرام یا مخاطبان هر پروفایلی مخصوص همان پیج است. لذا، باید از واکنش کاربران به ویدئوهای قبلی خود برای تولید ویدئوهای بعدی در آینده استفاده کنید.

۸. وارد گفتگوها شود

به یک دلیل به آن رسانه “اجتماعی” می گویند. تعامل بین افراد جامعه در یک محیط مجازی متقابل. با تعامل با جوامعی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، نام خود را در آن جا مطرح کنید. به عنوان مثال، مکالمات برند ها یعنی مارک ها وقتی در مورد ویدیوهای یکدیگر نظر می دهند و با یکدیگر درگیر می شوند، می توانند محتواهای وایرال ایجاد کنند.

در بخش نظرات محتوای برندهای دیگر شرکت کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. گاهی اوقات، هماهنگ کردن این گفتگو با مدیر رسانه های اجتماعی آن برند می تواند جادوی در رسانه های اجتماعی ایجاد کند. زیر پست ها و ویدئوهای دیگر کامنت بگذارید. این مکالمات و مشارکت در بحث ها می تواند نظرات کاربران را هم جلب کند. فقط به یاد داشته باشید صرف نظر از شخصیت برند خود، به آنچه می گویید احترام بگذارید و مراقب باشید. شما نمی خواهید یک جوک یا نظر سرگرم کننده منجر به لغو نام تجاری شما شود.

چگونه می توان جنون یک ویدیوی وایرال در شبکه های اجتماعی را مدیریت کرد؟

پس وقتی ویدئوی شما وایرال شد، حالا چی؟ جمع آوری میلیون ها بازدید و احتمالاً هزاران دنبال کننده جدید هیجان انگیز است. اما وایرال شدن می تواند به معنای هزاران پیام در صندوق ورودی شما نیز باشد. به این معنی که پیام‌های مهم احتمال بیشتری دارد که در این چند مرحله گم شوند، مگر اینکه برنامه‌ای داشته باشید.

در اینجا چند نکته برای مدیریت جنون دستیابی به وضعیت وایرال وجود دارد:

در بالای صندوق ورودی خود بمانید

جمع کردن صدها یا هزاران پیام در صندوق ورودی شما در چند روز اول یا هفته اول یک لحظه وایرال بسیار آسان است. نگه داشتن مرتب پیام‌های دریافتی برای جلوگیری از سرخوردگی کلیدی است. بالای صندوق ورودی خود را تحت کنترل داشته باشید، تا از گیج شدن و گم کردن پیام ها اجتناب کنید.

این می تواند به معنای افزایش تعداد دفعات بررسی صندوق ورودی شبکه اجتماعی شما باشد. اگر معمولاً سه بار در روز چک می‌کنید، سعی کنید هر ساعت یک‌بار صندوق ورودی خود را چک کنید تا پیام‌ها انباشته نشوند. با وایرال شدن پست های شما، ناچارید روی چندین بار اینباکس یا دایرکت خودتان را چک کنید. این کار بسیار ممکن است وقتگیر باشد. بسیاری از افراد در این مرحله از چند شخص کمک می گیرند. گاهی برای پیج ادمین می گیرند تا چند ادمین بتوانند پیام ها و درخواست ها را کنترل کنند.

همچنین، می توانید ساعات چک کردن پیام ها و دایرکت ها را متمرکز کنید و ساعات مشخصی را در روز برای اینکار اختصاص دهید. ساعات نظارت خود را افزایش دهید. معمولاً ممکن است ۹ تا ۵ را زیر نظر داشته باشید، اما ویدیوهای وایرال در یک برنامه ۲۴/۷ هستند. اگر یک بحران بالقوه در میان لحظه وایرال شما حباب می کند، اجازه دادن به گلوله برفی به مدت ۱۲ ساعت برای کسی خوب نیست.

داشتن یک مکان متمرکز برای بررسی پیام‌های دریافتی از تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما در یک لحظه وایرال بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیزی از دست نمی‌رود و کار شما را ساده‌تر می‌کند.

در این زمینه می توانید پیام های خودرا خودکار کنید. مثلا برنامه ها و افزونه هایی وجود دارند که می توانند پاسخ دهی خودکار انجام بدهند. این برنامه ها می تواند با سیستم سازی بسیاری از کارها را انجام بدهند.

کار را تقسیم کنید

این یک چیز است که بگوییم باید صندوق ورودی خود را بیشتر چک کنید. این موضوع دیگری است که واقعاً برای انجام این کار وقت بگذارید. در طول افزایش پیام ها، به تقسیم کار کمک می کند – به خصوص اگر ساعت های نظارت خود را از زمانی که معمولاً اجرا می شوند طولانی کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

با تیم های مراقبت از مشتری خود ارتباط برقرار کنید: اگر تیم دیگری یا سایر هم تیمی ها دارید که شبکه های اجتماعی را برای شما نظارت می کنند یا کمک می کنند، به آنها اطلاع دهید که افزایش حجم صدا وجود دارد و نیاز به بررسی های مکرر را در میان بگذارید.

ایجاد الگوهای پاسخ از پیش نوشته شده: الگوهای از پیش نوشته شده، قابل تنظیم و آماده برای استفاده برای سوالات متداول و استانداردسازی پاسخ های برند ایجاد کنید. این نه تنها در دوره‌های بار کاری بالاتر، بلکه هر روز مفید است.

در نوبت‌های بعد از ساعت کاری نظارت کنید: اگر نظارت خود را به ساعات بعد از کار افزایش می‌دهید، کار را تقسیم کنید تا از سوختن خود یا تیمتان جلوگیری کنید. اگر متوجه شده اید که شخص دیگری ندارید که بتواند وارد عمل شده و نظارت کند، اکنون زمان آن است که آموزش پشتیبان گیری را برای محافظت از خود در برابر فرسودگی شروع کنید.

پیام ها و حساب های دارای اولویت را شناسایی کنید

شما نمی خواهید سوال مشتری را از دست بدهید. و قطعاً نمی‌خواهید نظری را که می‌تواند به یک بحران تبدیل شود را از دست بدهید.

نظارت منظم اولین قدم برای اطمینان از بی پاسخ ماندن هیچ پیام مهمی است. با این حال، اگر بیش از ۱۰۰۰۰ پیام را در صندوق ورودی خود بیدار کنید، گفتن آن آسان تر از انجام دادن است. استفاده از گوش دادن اجتماعی می تواند به شما کمک کند به راحتی احساسات کلی پیام های دریافتی خود را شناسایی کنید و به سرعت نظرات مثبت و منفی را پیدا کنید.

در صندوق ورودی هوشمند Sprout، می‌توانید با فیلتر کردن پیام‌ها با کلمات کلیدی خاص و از حساب‌های خاص، گوش دادن سبک را انجام دهید – به‌ویژه اگر اینفلوئنسرها یا ترول‌های خاصی دارید که باید مراقب آنها باشید.

با استفاده از ابزار شنود اجتماعی Sprout برای ردیابی احساس مردم در مورد برند و محتوای وایرال شما، برای یافتن حساب‌هایی که در مورد شما صحبت می‌کنند با فالوورهای زیاد و شناسایی کلمات رایجی که مردم هنگام صحبت درباره شما استفاده می‌کنند، سطح خود را ارتقا دهید.

یک زنجیره ارتباطی ایجاد کنید

طرح بحران رسانه‌های اجتماعی شما یک ابزار کلیدی برای استفاده در یک لحظه وایرال است – حتی اگر پست وایرال شما با احساسات مثبت و نظرات مثبت روبه‌رو شود.

داشتن یک زنجیره ارتباطی تنظیم شده راهی بسیار مهم برای اطمینان از اینکه می توانید سریع عمل کنید است. اگر یک بحران بالقوه در حال حباب است، مقابله زودهنگام با آن می تواند آن را مهار کند. به طور مشابه، اگر اتفاق بسیار مثبتی بیفتد – مانند اینفلوئنسر بزرگ یا افراد مشهور که با محتوای شما درگیر می شوند – داشتن یک عضو تیم آماده به شما اطمینان می دهد که می توانید سریع عمل کنید. زمان همه چیز در اجتماعی است. داشتن یک تیم مجموعه‌ای که می‌توانید در حین وایرال بودن محتوایتان در حال تماس باشید، شما را از دور زدن نجات می‌دهد.

تبلیغات را ادامه دهید

هنگامی که جنون آرام شد، راه هایی برای گسترش موفقیت خود پیدا کنید و به سوار شدن بر موج وایرال ادامه دهید. تبلیغات نه فقط در شبکه های مجازی بلکه در وبسایت ها می تواند مخاطبان هدف بیشتری فراهم کند. بسیاری از وبسایت ها زمانی برای مخاطب نمایش داده می شود که خودش کلماتی را سرچ می کند که به آن نیاز دارد.

وبسایت عدد ایکس تبلیغات موفقی برای بسیاری از کسب و کار ها داشته است.

منابع

https://sproutsocial.com/insights/social-media-viral-video/

, ,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرز شهرستان ها بخش ها دهستان ها در گوگل ارث

در این محصول مرز استان ها، مرز شهرستان ها، مرز بخش ها، و مرز دهستان های ایران در یک فایل گوگل ارث قابل نمایش است. اطلاعات مرز بندی براساس نقشه های تقسیمات کشوری وزارت کشور است و در فرمت گوگل ارث ارایه شده است. این اطلاعات می تواند برای مطالعات استانداری ها، فرمانداری ها، بخش

486,000 ریال

نقشه زمین شناسی کل ایران

این محصول یک فایل گوگل ارث است که موقعیت مکانی سازندهای زمین شناسی ایران و همچنین سن سازندها را نشان می دهد. نقشه زمین شناسی ایران در برنامه Google Earth باز می شود.

580,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان کرمانشاه

شهرستان اسلام آبادغرب استان کرمانشاه  دارای ۱۴۰۸۷۶ شخص جمعیت است که ۹۱۸۷۶ شخص آن در مناطق شهری و ۴۸۳۴۰ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان کرمانشاه استان کرمانشاه  دارای ۱۰۸۳۸۳۳ شخص جمعیت است که ۹۵۲۲۸۵ شخص آن در مناطق شهری و ۱۲۹۷۱۹ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان پاوه استان کرمانشاه

280,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان بوشهر

شهرستان بوشهر استان بوشهر  دارای ۲۹۸۵۹۴ شخص جمعیت است که ۲۷۳۵۷۷ شخص آن در مناطق شهری و ۲۴۹۷۵ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند.  شهرستان تنگستان استان بوشهر  دارای ۷۶۷۰۶ شخص جمعیت است که ۲۳۴۲۷ شخص آن در مناطق شهری و ۵۳۲۱۱ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان دشتستان استان بوشهر  دارای

280,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان کهگولیه بویراحمد

شهرستان بويراحمد استان کهگولیه بویراحمد  دارای ۲۹۹۸۸۵ شخص جمعیت است که ۱۵۷۴۵۴ شخص آن در مناطق شهری و ۱۴۲۲۹۸ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان كهگيلويه استان کهگولیه بویراحمد  دارای ۱۳۱۳۵۱ شخص جمعیت است که ۷۲۵۳۴ شخص آن در مناطق شهری و ۵۸۵۸۸ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان گچساران استان

280,000 ریال

نقشه انواع تیپ خاک کشور

خاک ها یکی از منابع ارزشمند طبیعی هستند که اهمیت ویژه ای در کشاورزی و زراعت ایفا می کنند. انواع خاک ها موجب رشد پوشش گیاهی و حفظ حیات موجودات گیاهی و جانوری می شوند. این محصول یک فایل گوگل ارث با فرمت kmz kml است که بعد از خرید و دانلود انواع تیپ های

578,000 ریال