آموزش محاسبه رشد جمعیت در اکسل

اکسل آماده رشد جمیعت

برای محاسبه رشد جمعیت (Population growth) روابط و فرمول های زیادی ارائه شده است. در مطالعات مختلف با توجه به هدف مطالعه و همچنین مقصود از پیش بینی یا برآورد جمعیت (Population estimation) از فرمول های محاسبه رشد جمعیت برای دانستن رقم تقریبی جمعیت در آینده استفاده می شود. این پارامتر براساس رشد زاد و ولد ها (Fertility rate) و مرگ و میر (Mortality rate) و مهاجرت (Immigration) پیش بینی می کند که در چندسال آینده جمعیت چند نفر خواهد بود.

دانلود فایل اکسل آماده برای پیش بینی جمعیت
شناسایی روند با مدل منن کندال

امروزه اکثر کسب و کار ها براساس اطلاعات نداشته از آینده فعالیت می کنند. بعبارتی تجارت به گفته کنفسیوس ریسکی است برای انجام فعالیت های تجاری از اطلاعات نداشته از آینده، بنابراین تمام محاسبات برای کاهش ریسک می بایست براساس برآوردهایی از آینده صورت گیرد. هرچه پیشبینی های ما از متغیرهای آینده بهتر و شفاف تر باشد تصمیم گیری های بهتری خواهیم داشت که می تواند منجر به دستاورده های بیشتر و سود بهتری شود.

برای به حداکثر رساندن سود در تجارت ناچاریم برآوردها و محاسبات عددی دقیقتری از متغیرها و پارامترهای دخیل در تجارت داشته باشیم. ما در هر کسب و کاری که هستیم باید بتوانیم عوامل جمعیتی را بعنوان یک فاکتور مهم محاسبه کنیم. تغییرات جمعیت در طول زمان می تواند به ما کمک کند بدانیم چطور در ۵ سال آینده یا ۱۰ سال و ۲۰ سال آینده جمعیت تغییر خواهد کرد. در نتیجه این تغییرات جمعیت می تواند میزان تقاضا برای کالا ها و خدمات و همچنین وضعیت کاهش یا افزایش عرضه را در بازار متحول کند. بنابراین لازم است برآورد درستی از رشد جمعیت داشته باشیم.

رشد جمعیت عملا به ما نشان میدهد که جمعیت در چندسال آینده با توجه به موالید چقدر خواهد بود. اینکه بدانیم مثلا در سال ۱۴۱۰ جمعیت تهران چند نفر خواهد بود بستگی به دو عامل نرخ زاد و ولد و نرخ مهاجرت به این شهر دارد. مثلا این که برآورد کنیم جمعیت شهر ایکس در سال ۱۴۰۵ یا ۱۴۲۰ چند نفر خواهد شد، بستگی به این دارد که جمعیت دو دوره قبل چقدر بوده و از دوره اول تا دوره دوم چند درصد افزایش داشته است. براساس این اعداد و ارقام موجود می توانیم نرخ رشد جمعیت را بدست آوریم.

دانلود فایل اکسل آماده برای برآورد جمعیت و محاسبه نرخ رشد جمعیت

با بدست آوردن نرخ رشد جمعیت با استفاده از داده های عدد جمعیت دوره اول و عددجمعیت دوره دوم می توانیم این نرخ را در جمعیت دوره دوم ضرب کنیم و جمیعت دوره سوم در آینده را برآرود کنیم. این محاسبه در نرم افزارهایی مانند اکسل (Excel) بسیار راحت و دقیق انجام می شود. برآورد جمعیت براساس فرمول رشد جمعیت یکی از مهمترین کاربردهای اکسل در مدیریت کسب و کار ها است.

در واقع جمیعت دوره سوی در آینده براساس میزان تغییر در دو دوره قبل است. پس می توانیم براحتی جمعت آینده را برآورد کنیم تا بدانیم که عوامل اقتصادی مانند تقاضا برای محصولات و مشتریان چطور افزایش یا کاهش خواهد یافت.

در اکسل (Excel) می توان رابطه رشد جمعیت را با وارد کردن عددهای تعداد جمعیت دوره اول و دوره دوم محاسبه کرد. استفاده از نرخ رشد جمعیت بدست آمده می تواند برای برآورد دوره آینده بکار رود. فایل اکسل آماده برای محاسبه نرخ رشد جمعیت و نرم افزار اکسل برآورد جمعیت آینده یکی از ابزارهای عالی است که براحتی با وارد کردن عدد جمعیت دو دوره جمیعیت آینده را برآورد می کند.

, , ,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش ویدئویی فوری صورت سود و زیان

این ویدئوی آموزشی کوتاه بطور بسیار موثر تحلیل بنیادی صورت سود و زیان شرکت های بورسی را قبل از خرید سهام نشان می دهد. با دیدن این ویدئوی شما بطور خیلی قوی مسلط می شوید و می توانید شبیه ثروتمندان و سرمایه داران بازار سرمایه تحلیل کنید. در این ویدئو یاد میگیرید که شبیه سرمایه

496,000 ریال

اکسل ترافیک جاده ها

این محصول یک آموزش ویدئویی کوتاه است که روش دریافت فایل های اکسل تعداد وسایل نقلیه را در جاده های کشور معرفی میکند. با نگاه کردن به این ویدئو شما می توانید داده های اکسل تعداد و انواع وسایل نقلیه سواری کامیون و وسایل سنگین را در تمام جاده های کشور دریافت کنید. این داده

368,000 ریال

نقشه گوگل ارث گسل های ایران

نقشه گوگل ارث گسل های ایران موقعیت مکانی انواع گسل های اصلی و گسل های فرعی در تمام استان ها و مناطق ایران را نمایش می دهد.

498,000 ریال

دانلود مرز مناطق نواحی و محلات شهری تهران

این محصول یک فایل گوگل ارث است که مرز مناطق شهر تهران نواحی شهر تهران و محلات شهر تهران را نمایش می دهد. این فایل با فرمت kml/kmz است و به راحتی در برنامه گوگل ارض باز می شود. مرز manategh navahi mahalat Tehran در گوگل ارث google earth مساحت منطقه ۱ شهر تهران ۴۶۶۱۱۵۶۸

498,000 ریال

نقشه تاریخی در google earth

در این آموزش ویدئویی کار با نقشه های تاریخی در گوگل ارت آموزش داده شده است. این یک ویدئوی متفاوت است که توسط دکتر محمدعلی نظام محله به سبکی جدیدی کار با نقشه های تاریخی و کار با یو تی ام در گوگل ارث را آموزش می دهد. در این ویدئوی کوتاه یاد می گیرید

548,000 ریال

تبدیل اکسل آنلاین

برای خرید محصول تبدیل اکسل آنلای می توانید از طریق دکمه خرید زیر اقدام کنید. این محصول یک برنامه آنلاین است که قابلیت های زیادی برای تبدیل اکسل به فرمت های مختلف دارد. این برنامه بطور آنلاین می تواند چارت ها و نمودارها یا عکس های داخل اکسل را استخراج کند و بصورت فرمت JPEG

489,000 ریال