ابعاد فرهنگی مدل هافستد

ابعاد مدل فرهنگی هافستد

ابعاد فرهنگی مدل هافستد

نکات کلیدی درباره مدل هافستد

  • نظریه ابعاد فرهنگی هافستد، که توسط گیرت هافستد ایجاد شد، چهارچوبی است برای درک تفاوت های فرهنگی میان کشورهای مختلف.
  • شش بعد کلیدی اولیه مدل هافستد عبارتند از اختلاف قدرت، پرهیز از عدم قطعیت، فردگرایی – جمع گرایی، مردمداری – زن مداری، و جهتگیری های کوتاه مدت – بلندمدت. تحقیقات بعدی یک بعد دیگر بنام نگهداشتن در مقابل بخشش را به این فهرست افزودند.
  • حدودی که کشورها در ابعاد کلیدی باهم مشترک هستند بستگی به تعدادی عوامل نظیر مکان جغرافیایی مشترک یا زبان مشترک دارد.
  • ابعاد فرهنگی هافستد میتوند برای فهمیدن آیین آداب و معاشرت و تسهیل ارتباطات بین فرهنگها از تجارت گرفته تا دیپلوماسی مورد استفاده قرار گیرد.

تارخچه و مروری از مدل هافستد

مدل هافستد چهارچوبی را فراهم می کنند که از طریق آن جامعه شناسان می توانند اثرات فرهنگ بر روی ارزشهای افراد درون آن فرهنگ و سپس تاثیرات این ارزش ها در رفتار این افراد را مورد بررسی قرار دهند.

این مدل می تواند در زمینه های روانشناسی بین فرهنگی، روابط بین المللی، و و ارتباطات بین فرهنگی کاربرد داشته باشد.

این مدل در سال ۱۹۸۰ توسط گیرت هافستد آلمانی با استفاده از روش آماری تحلیل عاملی با فاکتور های آماری در نمونه های بسیار بالا ایجاد و معرفی شد.

شخص اختلاف قدرت

این شاخص نشان میدهد که تا چه میزان افراد یک جامعه یا اعضای یک سازمان پذیرفته اند که قدرت به طور نابرابر توزیع شده است. با وجود اینکه نابرابری در تمام جوامع وجود دارد، در برخی جوامعه نابرابری بیشتری را شاهد هستیم. افراد جوامعی که در آن شاخص اختلاف قدرت بالا است پذیرفته اند که سلسله مراتب در جامعه وجود دارد و افراد در بدون نیاز به توجیه و تایید می توانند جایگاه های متفاوتی رتبه بندی شوند.

, , ,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقشه تاریخی در google earth

در این آموزش ویدئویی کار با نقشه های تاریخی در گوگل ارت آموزش داده شده است. این یک ویدئوی متفاوت است که توسط دکتر محمدعلی نظام محله به سبکی جدیدی کار با نقشه های تاریخی و کار با یو تی ام در گوگل ارث را آموزش می دهد. در این ویدئوی کوتاه یاد می گیرید

548,000 ریال

نقشه راه آهن ایران | گوگل ارث موقعیت مکانی شبکه راه آهن

این محصول شبکه راه آهن ایران را براساس اطلاعات خطوط راه آهن جمهوری اسلامی ایران در قالب فایل گوگل ارث ارایه کرده است. این فایل موقعت شبکه راه آهن های ایران را در گوگل ارث نمایش می دهد.

391,000 ریال

آموزش ویدئویی فوری صورت سود و زیان

این ویدئوی آموزشی کوتاه بطور بسیار موثر تحلیل بنیادی صورت سود و زیان شرکت های بورسی را قبل از خرید سهام نشان می دهد. با دیدن این ویدئوی شما بطور خیلی قوی مسلط می شوید و می توانید شبیه ثروتمندان و سرمایه داران بازار سرمایه تحلیل کنید. در این ویدئو یاد میگیرید که شبیه سرمایه

496,000 ریال

دانلود جزوه اسلایدی تاکسونومی

این محصول یک پاورپوینت است که خلاصه مطالب تاکسونومی زیست شناسی ملکولی را بصورت جمع بندی شده ارائه می دهد. این جزوه جای دیگری یافت نمی شود و تنها از وبسایت عددایکس قابل دانلود است.

469,000 ریال

قالب آماده پاورپوینت بخش های مدل کسب و کار

در این پاور پویننت بخش های استاندارد مدل کسب و کار آماده سازی شده است. شما می توانید اطلاعات کسب و کار و حرفه خود را در این قسمت وارد کنید و این پاور را متناسب با کسب و کار خود برای سرمایه گذاری، دریافت وام، جذب سرمایه گذار و شریک، یا معرفی خود استفاده

589,000 ریال

شماره گذاری شکل و جدول اتومات در Word

این ویدئوی آموزشی در کمتر از ۲۰ دقیقه شماره گذاری خودکار شکل ها و جدول ها در گزارش word را آموزش می دهد. در گزارشات زمانی که بخواهیم یک شکل یا جدول به گزارش آماده شده اضافه کنیم، ناچاریم همه شماره شکل های بعد از آن را تغییر بدهیم. با این آموزش شما دیگر نیاز

458,000 ریال

نوشته های اخیر