انواع استراتژی کسب و کار

راهبرد کسب و کار

در ادامه درخصوص انواع استراتژی ها یا مدل های راهبردی استراتژی سازمانی، استراتژی رقابتی، استراتژی عملکردی، استراتژی عملیاتی بحث کرده ایم.  

انواع راهبرد مدیریت کسب و کار

استراتژی سازمانی. ۱

استراتژی رقابتی چیست؟ ۲

استراتژی عمکردی چیست؟ ۲

استراتژی عملیاتی چیست؟ ۳

 

  • Organizational (Corporate) Strategy
  • Business (Competitive) Strategy
  • Functional Strategy
  • Operating Strategy

 

استراتژی سازمانی

یک استراتژی سازمانی یا شرکتی که معمولا با عنوان استراتژی سطح سازمان گفته می شود، تمرکز آن روی دید یا ویژن، ماموریت، ارزش ها و اهداف سازمان است.

این نوع استراتژی مربوط به بیان ارزش هسته ای یک شرکت و همچنین اهدافی است که سازمان امید دارد به آنها دست یابد.

در کل مربوط به چیزی است که شرکت بخاطر آن برپا است و تصوری که شرکا و اشخاص ثالث از آن سازمان دارند.

استراتژی های سازمانی خود به سه دسته تقسیم می شوند:   

·       استراتژی های مبتنی بر رشد،

·       استراتژی های پایداری یا ثبات،

·       استراتژی های مستحکم سازی، یا نو سنگر سازی، یا

·       ترکیبی از این سه.

 

استراتژی رقابتی چیست؟

یک استراتژی رقابتی که معمولا به آن استراتژی سطح کسب و کار گفته میشود، تمرکز به این دارد که چگونه یک واحد کسب و کار با رقبایش در بازار رقابت می کند.

اجرای استراتژی رقابتی یک واحد کسب و کاری باید بعد از استراتژی سطح سازمانی صورت گیرد.

درک درست استراتژی رقابتی از ایده استراتژی های کلی مایکل پارتنر اتخاذ شده است که شامل سه گروه هستند:

استراتژی های هزینه مبنا،

استراتژی های تفکیک سازی، و

استراتژی های تمرکزی (تخصصی یا نیش).

 

هدف استراتژی های رقابتی ایجاد یک مزیت رقابتی پایدار است.

یک منبع موثر برای مزیت رقابتی دیدگاه منبع-پایه (RBV) شرکت است که تمرکزش روی استفاده موثر از منابع شرکت برای ایجاد مزیت رقابتی است.

زنجیره ارزش پورتنر و در کل مفهوم زنجیره ارزش فعالیت ها را در جهت فرایند انتقال ارزش کمی می کند،

این مفهوم موجب این درک می شود که کجا مزیت های رقابتی به حداکثر تاثیرگذاری می رسند.

 

استراتژی عمکردی چیست؟

یک استراتژی عملکردی به این مربوط می شود که چطور تقسیم نقشی یک شرکت به دستیابی به اهداف آن کمک می کند. اجرای یک استراتژی عملکردی از طریق حداکثرسازی کارآیی منابع شرکت در جهت حمایت از استراتژی رقابتی یک واحد کسب و کاری عمل می کند. نقش آن توسعه توانایی به منظور کسب مزیت رقابتی است. حوزه های اصلی عملکردی عبارتند از بازاریابی، حسابداری، امورمالی، عملیات، تحقیق و توسعه، و منابع انسانی.

سه عامل اصلی برای شناسایی تدوین استراتژی سطح-عملکرد عبارتند از:

ماهیت کوتاه مدت اهداف

چقدر اهداف تخصصی هستند، و

درجه درگیری مدیران در سازمان.

استراتژی عملکردی حول افراد کلیدی در حوزه عملکردی می گردد و تمرکز آن روی جنبه های عملیاتی کلیدی در زنجیره ارزش است، مانند بازدهی، قیمت گذاری، لوجستیک، اثرگذاری هزینه، کارایی، طراحی محصول، تصویرسازی و برندسازی محصول، چرخه عمر محصول، وغیره.

 

استراتژی عملیاتی چیست؟

استراتژی عملیاتی که در قلب استراتژی عملکردی گنجانده شده است، مربوط به این است که چگونه اجرای (تقسیم بندی های عملیاتی) یک سازمان چگونه بطور موثر می توانند استراتژی های سطوح شرکتی، کسب و کاری، عملکردی برحسب منابع، فرایندها، و افراد اجرایی کنند. اینها در سطح بخشی قرار می گیرند و مقاصد کوتاه مدت دوره ای را برای انجام دادن مشخص می کنند.

 

در وبسایت عددایکس قالب آماده پاورپوینت بخش های مدل کسب و کار طراحی و تنظیم شده است. برای طراحی مدل کسب و کار خود می توانید این اسلاید را دانلود و اطلاعات خود را متناسب با آن اصلاح کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن مدل کسب و کار خود را ایجاد کنید.

درک این استراتژی های کسب و کاری به ما کمک می کند که بهتر بتوانیم هوش اقصتادی خود را ارتقا بدهیم.

,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبدیل اکسل آنلاین

برای خرید محصول تبدیل اکسل آنلای می توانید از طریق دکمه خرید زیر اقدام کنید. این محصول یک برنامه آنلاین است که قابلیت های زیادی برای تبدیل اکسل به فرمت های مختلف دارد. این برنامه بطور آنلاین می تواند چارت ها و نمودارها یا عکس های داخل اکسل را استخراج کند و بصورت فرمت JPEG

489,000 ریال

دانلود جزوه اسلایدی تاکسونومی

این محصول یک پاورپوینت است که خلاصه مطالب تاکسونومی زیست شناسی ملکولی را بصورت جمع بندی شده ارائه می دهد. این جزوه جای دیگری یافت نمی شود و تنها از وبسایت عددایکس قابل دانلود است.

469,000 ریال

نقشه انواع تیپ خاک کشور

خاک ها یکی از منابع ارزشمند طبیعی هستند که اهمیت ویژه ای در کشاورزی و زراعت ایفا می کنند. انواع خاک ها موجب رشد پوشش گیاهی و حفظ حیات موجودات گیاهی و جانوری می شوند. این محصول یک فایل گوگل ارث با فرمت kmz kml است که بعد از خرید و دانلود انواع تیپ های

578,000 ریال

مرز شهرستان ها بخش ها دهستان ها در گوگل ارث

در این محصول مرز استان ها، مرز شهرستان ها، مرز بخش ها، و مرز دهستان های ایران در یک فایل گوگل ارث قابل نمایش است. اطلاعات مرز بندی براساس نقشه های تقسیمات کشوری وزارت کشور است و در فرمت گوگل ارث ارایه شده است. این اطلاعات می تواند برای مطالعات استانداری ها، فرمانداری ها، بخش

486,000 ریال

آموزش ویدئویی فوری صورت سود و زیان

این ویدئوی آموزشی کوتاه بطور بسیار موثر تحلیل بنیادی صورت سود و زیان شرکت های بورسی را قبل از خرید سهام نشان می دهد. با دیدن این ویدئوی شما بطور خیلی قوی مسلط می شوید و می توانید شبیه ثروتمندان و سرمایه داران بازار سرمایه تحلیل کنید. در این ویدئو یاد میگیرید که شبیه سرمایه

496,000 ریال

دانلود نقشه گسل های ایران

این محصول موقعیت مکانی تمامی گسل های اصلی و فرعی کشور را در قالب فایل kml kmz نشان می دهد. بعد از دانلود موقعیت مکانی گسل ها را در نزدیکی شهر روستا و شهرستان محل زندگی خود می توانید مشاهده کنید.

492,000 ریال

نوشته های اخیر