فروشگاه آنلاین

تصویر مقاله آنلاین شاپ چیست؟

فروشگاه آنلاین چیست؟

 

اصطلاح فروشگاه اینترنتی، به زبان ساده، فروشگاه خدمات یا محصولات در شبکه جهانی وب است.

طبق تعریف رسمی، فروشگاه اینترنتی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیندی است که به عنوان خرید آنلاین شناخته می شود. خرید آنلاین شامل فرآیندی است که در آن بازدیدکنندگان می توانند محصولات یا خدمات خاصی را که در یک فروشگاه آنلاین ارائه می شود خریداری کنند.

در سیستم خرید آنلاین یا فروشگاه آنلاین، سه روش رایج برای انجام تجارت وجود دارد: روش B2C (به اختصار از کسب و کار به مصرف کننده)، که به این معنی است که فرآیند فروشگاه آنلاین بین خریدار و کارآفرین، یعنی تولید کننده انجام می شود. ارائه دهنده خدمات، یا B2B (به اختصار از کسب و کار به کسب و کار)، که در آن فرآیند تجارت آنلاین بین دو کارآفرین یا دو تولیدکننده انجام می شود. سومین روش B2B2C به عنوان نوعی ترکیب این دو روش تجارت آنلاین توسعه یافته است. تجارت به مشتری، به این معنی که تجارت آنلاین یا بین دو کارآفرین یا بین یک خریدار و یک کارآفرین صورت می‌گیرد، مشروط بر اینکه در این شیوه تجارت، یک واسطه نیز بین آنها وجود داشته باشد.

این سومین روش است که در فروشگاه های آنلاین مدرن نیز بیشترین استفاده را دارد. واقعیت این است که تجارت اینترنتی خرید محصولات و خدمات خاص را بسیار آسان تر می کند. با این حال، نباید فراموش کرد که این یک تجارت مستقیم نیست، کاستی های متعددی وجود دارد که اغلب به موضوع کیفیت محصولات ارائه شده در یک فروشگاه اینترنتی مربوط می شود. این به ویژه به خرید محصولات مرتبط با لباس اشاره دارد، برای مثال، زیرا اغلب اوقات تصویر محصولی که کاربر می‌تواند به صورت آنلاین ببیند، به طور کامل با محصول مطابقت ندارد. به همین دلیل بسیاری از واسطه ها در زمینه تجارت اینترنتی در وب سایت های خود نیز امکان بازگشت کالا را نشان می دهند. با این حال، این تنها یکی از مشکلات احتمالی مشتریانی است که از خدمات فروشگاه آنلاین استفاده می کنند.

مشاهده و دانلود نرم افزار اکسل محاسبه قیمت کالاهای فروشگاه

در اکثر فروشگاه های آنلاین، پرداخت با تمام کارت های پرداخت قابل انجام است. اما این تا حد زیادی مربوط به فروشگاه های آنلاین فعال در بازار داخلی است. برای کسانی که در این نوع تجارت پیشتاز دنیا هستند، معمولاً داشتن کارت مخصوص پرداخت آنلاین ضروری است که استفاده از خدمات این گونه فروشگاه های اینترنتی را برای کاربران داخلی بسیار دشوارتر می کند.

اگرچه فروشگاه‌های آنلاین شیوه‌ی فزاینده‌ای برای خرید محصولات و خدمات مختلف دارند، اما مسائلی درخصوص ایمنی و امنیت این نوع خرید اغلب شنیده می‌شود. البته، با توجه به این واقعیت که اینترنت عملا برای همه باز است، همیشه ممکن است اتفاق بیفتد که شخصی از داده های کاربر سوء استفاده کند. به همین دلیل، تقریباً هر فروشگاه اینترنتی باید برنامه خاصی داشته باشد که از اطلاعات محافظت کند و ایمنی داده‌های کاربر را تضمین کند و همچنین از تغییرات غیرمجاز در داده‌های ذخیره شده کاربر جلوگیری کند. اما همچنین امکان تأیید هویت کاربر را نیز دارد. بر این اساس، تقریباً همه فروشگاه‌های اینترنتی باید از روش‌های رمزگذاری استفاده کنند تا اطلاعاتی را که کاربر به آنها می‌سپارد، ایمن شود.

علاوه بر انواع فروشگاه اینترنتی ذکر شده در بالا، موارد زیر نیز وجود دارد: آنلاین شاپ C2B از اصطلاحات انگلیسی مصرف کننده به کسب و کار، که در آن تجارت آنلاین توسط خریداری انجام می شود که با بیان درخواست های خود، از فروشنده ای خدمات یا محصول خاصی را درخواست می کند (به عنوان مثال ، بودجه ای که برای خرید یک محصول یا خدمات خاص در نظر گرفته است. آنلاین شاپ با روش C2C (مصرف کننده به مصرف کننده)، که یک فروشگاه آنلاین حراج مانند است که بین دو کاربر انجام می شود. اجرای تراکنش‌های مالی بین کارآفرینان، یعنی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی متعدد. روش C2A از کلمات انگلیسی مصرف‌کننده تا مدیریت، اشاره به تمام معاملات ضروری یک فرد نسبت به مقامات مختلف دولتی دارد. روش آنلاین شاپ B2E (کسب و کار به کارمند)، در درجه اول برای کارکنان یک سازمان است. نهایتا، روش P2P (همتا به همتا)، به معنای یکتا به یکتا، که یک روش خاص ارتباط رایج است، اما تجارت آنلاین به معنای کلاسیک کلمه نیست.

اگرچه اکثر این نوع فروشگاه‌های اینترنتی به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، حداقل در کشور ما اینطور نیست، اما دائماً نتیجه‌گیری می‌شود که معرفی مدل‌های ذکر شده از فروشگاه‌های اینترنتی به‌طور قابل‌توجهی بر تسهیل کسب‌وکار، هم افراد و هم کل سازمان‌ها و مقامات دولتی تأثیر می‌گذارد.

, , ,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقشه زمین شناسی کل ایران

این محصول یک فایل گوگل ارث است که موقعیت مکانی سازندهای زمین شناسی ایران و همچنین سن سازندها را نشان می دهد. نقشه زمین شناسی ایران در برنامه Google Earth باز می شود.

580,000 ریال

قالب آماده پاورپوینت بخش های مدل کسب و کار

در این پاور پویننت بخش های استاندارد مدل کسب و کار آماده سازی شده است. شما می توانید اطلاعات کسب و کار و حرفه خود را در این قسمت وارد کنید و این پاور را متناسب با کسب و کار خود برای سرمایه گذاری، دریافت وام، جذب سرمایه گذار و شریک، یا معرفی خود استفاده

589,000 ریال

نقشه تاریخی در google earth

در این آموزش ویدئویی کار با نقشه های تاریخی در گوگل ارت آموزش داده شده است. این یک ویدئوی متفاوت است که توسط دکتر محمدعلی نظام محله به سبکی جدیدی کار با نقشه های تاریخی و کار با یو تی ام در گوگل ارث را آموزش می دهد. در این ویدئوی کوتاه یاد می گیرید

548,000 ریال

پاورپوینت آماده برای ارائه

این محصول شامل یک فایل پاورپوینت (Powerpoint) با اسلاید های آماده برای ارائه مطالعات، پژوهش ها، طرح های پژوهشی و پروژه های مطالعاتی است. این محصول دارای بخش های مختلف مانند مقدمه، بیان مساله، فرضیه و سوال پژوهش، نتایج و بحث و نتیجه گیری پژوهش است. شما در هر مطالعه برای ارایه می بایست یک

589,000 ریال

نقشه راه آهن ایران | گوگل ارث موقعیت مکانی شبکه راه آهن

این محصول شبکه راه آهن ایران را براساس اطلاعات خطوط راه آهن جمهوری اسلامی ایران در قالب فایل گوگل ارث ارایه کرده است. این فایل موقعت شبکه راه آهن های ایران را در گوگل ارث نمایش می دهد.

391,000 ریال

نوشته های اخیر