استفاده از نظریات علمی در ایجاد مدل های کسب و کار پولساز توسط ابرشرکت ها

هوش اقتصادی مدیریت پول درآمد ثابت مهارت مالی فوری آموز عددایکس

در این پست قصد داریم یکی دیگر از راه حلهای پیدا کردن و تشکیل مشاغل و تولید شغل و یا به عبارت پیچیده تر ان مشاغل در مقیاس بزرگ شرکت ها و کارخانه ها و یا شرکت های بزرگ و بین المللی هستند. این شرکتها و تولیدکننده ها می ایند از علم استفاده می کنند. منظور ما از استفاده از دانش موجود در مقالات و کتب دانشگاها برای توسعه فناوری های کسب و کاری توسط ابرشرکت های گرداننده جهان چیست؟

استراتژی استفاده از نظریات علمی در ایجاد مدل های کسب و کار پولساز توسط ابرشرکت ها موضوعی است که در سال های اخیر به شدت گرفتن رقابت میان شرکتها بزرگ بسیار به چشم می خورد. هرچند این موضوع از قدیم بعنوان یک استراتژی در کسب و کار ها کم و زیاد استفاده می شده است. اما امروزه این امر شدت بیشتری گرفته است.

استفاده از دانش موجود در کتاب ها و نظریات برای راه اندازیه ایده ها و نوآوری های کسب و کاری توسط شرکت های عظیم جهان چگونه انجام می شود؟ این روش تبدیل علم به مدل های کسب و کاری یعنی از کارشناسان متخصص و تحصیل کرده در کنار استفاده از اخرین متدها و دستاوردهای علمی برای توسعه مشاعل و تو سعه شرکتهای و موسسات خود استفاده می کنند؛ مثل انواع تجهیزات ازمایشگاهی و پزشکی و کارخانه ای و غیره. به عبارت ساده تر یکی از راه حلها استفاده از دستاوردهای علمی است همان کاری که فورد و بیل گیس و غیره انجام دادند . پیش بینی می شود روش ها و ترفند های استفاده از نظریات علمی در ایجاد مدل های کسب و کار پولساز توسط ابرشرکت ها در ایران نیز در سال های آینده افزایش یابد.

چطور برشرکت ها یا قول های تکنولوژی و فناوری جهان از دستاورد های علمی دانشگاهیان برای توسعه مدل های پولساز کسب و کاری استفاده می کنند؟

این همان کاری است که ابرشرکت متا Meta یا همان فیس بوک انجام داد منتها فرق این روش با روشهای قبلی این است که در این روش از متدهای نوین علمی استفاده می کنند هم برای توسعه و هم اختراع و ابتکار به عنوان مثال کافی است یک مقاله علمی را یا چندین مقاله علمی را بخوانید و ان را تبدیل به یک شرکت تولیدی کنید. فرض کن مقاله ما در مورد گیاهان دارویی است خب در این وسط یه عده می توانند جدیدترین مقالات را تهیه نه قدیمی و آن گیاهان را تهیه و به صورت دارو به بازار عرضه می کنند.

التبه این راه حل برای بیشتر کشورهای پیشرفته کاربرد دارد و یا نمونه دیگر فرض کنید زمانی که اولین نفر برق را اختراع کرد یا اولین نفر ماشین بخار را اختراع کرد یا اولین نفر ایده ای را ارائه کرد و یا اولین نفرات یا گروهها و یا تیم علمی و یا فردی که تولید علمی راجع به موضوعی ارائه نمود یا اولین نفری که یخچال را اختراع کرد این ها همه مواردی هستند که نشان می دهد که چگونه فعالیتهای علمی می تواند منجر به تولید هزاران شغل و کسب و کار شود. در مقیاسهای کوچک نیز می توان با خواندن چند مقاله علمی شغلی را ایجاد کرد.

در واقع می توانیم اینطور بیان کنیم که استفاده از نظریات علمی دانشگاهیان برای ساختن مدل های پولساز کسب و کاری به معنی یافتن راه حل خلاقانه با دید ترکیبی از تمام رشته های علمی و تلفیق مدل های پولساز با دستاوردهای تمام رشته های علمی با ترفند های نوآورانه است. این استراتژی موجب شده است شرکت های عظیم مانند متا و ایکس و تسلا بتوانند از دستاوردهای دانشمندان در محیط های آکادمیک بطور رایگان استفاده کنند و بر ثروت خود بیافزایند. در این فرایند استفاده از دانش برای توسعه کسب و کار نقش مدیریت هوشمند و ترکیبی بسیار پررنگ است.


, , ,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقشه ایران و جهان برای PowerPoint

این محصول یک نقشه ایران و نقشه جهان است که شما می توانید در پاورپوینت ها و اسلاید های خود از آنها استفاده کنید. تصویر نقشه ایران بدون حاشیه و نقشه جهان بدون حاشیه را در این پاورپوینت می توانید در اسلاید های خودتان کپی و پیست کنید. این تصاویر بصورتی است که نوشته ها

378,000 ریال

پاورپوینت آماده برای ارائه

این محصول شامل یک فایل پاورپوینت (Powerpoint) با اسلاید های آماده برای ارائه مطالعات، پژوهش ها، طرح های پژوهشی و پروژه های مطالعاتی است. این محصول دارای بخش های مختلف مانند مقدمه، بیان مساله، فرضیه و سوال پژوهش، نتایج و بحث و نتیجه گیری پژوهش است. شما در هر مطالعه برای ارایه می بایست یک

589,000 ریال

آموزش مقدماتی اکسل

در این ویدئوی آموزشی، اکسل از صفر بطور بسیار آسان و فوری آموزش داده شد. در این فوری آموز می توانید در کمتر از یک ساعت نرم افزار مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel) را خیلی سریع یاد بگیرید. در این آموزش ویدئویی سعی نمودیم یک پروژه اکسل را در امور پولی و اقتصادی توضیح دهیم. بعد

398,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان کردستان

شهرستان بانه استان کردستان  دارای ۱۵۸۶۹۰ شخص جمعیت است که ۱۱۵۳۲۵ شخص آن در مناطق شهری و ۴۳۳۶۵ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان بيجار استان کردستان  دارای ۸۹۱۶۲ شخص جمعیت است که ۵۶۸۵۷ شخص آن در مناطق شهری و ۳۲۳۰۵ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان سقز استان کردستان  دارای

280,000 ریال

نوشته های اخیر