نظافت آپارتمان: انواع نظافت ها، اقدامات ضروری و وظایف مدیر

نظافت آپارتمان

در این نوشته به برخی از مهمترین اقدامات و مقررات نظافت آپارتمان پرداختیم. مشخص کردیم مدیر ساختمان چطور باید تمام اقدامات گوناگون را برای حفظ پاکیزگی و تمیزی آپارتمان انجام بدهد. مهمترین این اقدامت توسط مدیر ساختمان در ادامه آمده است.

مشاهده حسابداری مدیر ساختمان در اکسل


نظافت آپارتمان

نظافت آپارتمان چیست؟

بهداشت:

مرتب بودن:

وظیفه مدیر در نظافت آپارتمان

نظافت منظم:

تعمیر و نگهداری بیرونی:

زباله و بازیافت:

مدیریت پسماند:

کنترل آفات:

نگهداری و تعمیرات:

بازرسی های منظم:

ارتباط ساکنین:



نظافت آپارتمان چیست؟

نظافت یک رفتار و اقدام است که انسان به منظور پاک کردن آلودگی و حذف کثافت انجام می دهد. نظافت به معنی دوری از آلودگی و پاک کردن است و برای جسم انسان و یا اشیا بکار می رود. نظافت کردن یک اقدام منظم دوره ای است چون آلودگی با گذشت زمان همواره وجود خواهد داشت و با اقدامات و کارهای روزانه آلودگی تجمع می یابد. پس نظافت هم باید دوره ای و هر چند وقت انجام شود.

نظافت یک آپارتمان به حالتی اطلاق می شود که ساختمان عاری از خاک، گرد و غبار یا سایر ناخالصی ها و کثافت ها باشد. یک آپارتمان تمیز آپارتمانی است که مرتب، منظم و عاری از بوی نامطبوع و رنگ های زننده باشد. پاکر کردن گرد و خاک ناشی از آئوروسل ها و ریزگردها یکی از اقدامات نظافتی است. در ادامه به نظافت آپارتمان: انواع نظافت ها، اقدامات ضروری و وظایف مدیر پرداخته ایم.

در اینجا برخی از جنبه های کلیدی تمیزی آپارتمان و نظافت ساختمان آورده شده است:

بهداشت:

اطمینان از عاری بودن سطوح و اشیاء از میکروب و باکتری از وظایف مدیر ساختمان است. هر مدیری آپارتمانی باید آپارتمان را بهداشتی و تمییز نگه دارد تا از بیماری ها و یا موجودات موذی در ساختمان دوری کند. نگهداری ساختمان باید توسط مدیر بطور دوره یا معمولا ماهانه انجام شود. خدمات نظارتی معمولا توسط شرکت های خدمات نظافتی انجام می شود .در شهرهایی مانند تهران شرکت های نظافتچی در مناطق مختلف نیرو دارند و به مدیران ساختمان شماره اشتراک می دهند و در روزهای خاصی از هر ماه با مدیر تماس می گیرند و موعد نظافت را یادآوری می کننند. بعد از هماهنگی نظافتچی آپارتمان با هماهنگی مدیر برای تمیز کردن اعزام می شود.

نظافتچی موظف است با استفاده از شوینده هایی مانند تاید مایع کف شویی و شیشه شویی سطوح سنگ و سرامیک ساختمان را تمیز کند. باید کف ها را تی کشیده و رنگ ها و بوهای نامطبوع را پاک کند. تمییز و پاک کردن لکه ها از وظایف شرکت نظافتی است و مدیر ساختمان موظف است به این خدمات نظارت داشته باشد تا بدرستی انجام شود.

هزینه های بهداشتی و نظافت باید در حسابداری ساختمان توسط مدیر ثبت و برآورد شود. آموزش حسابداری آپارتمان برای مدیران ساختمان را می توانید در این قسمت مشاهده کنید. مشاهده حسابداری مدیر ساختمان

مرتب بودن:

مرتب نگه داشتن فضا و عاری از شلوغی. مدیر موظف است از گذاشتن زباله توسط همسایه ها در راه پله جلوگیری کند. ریختن آشغال و زباله در راه پله و فضاهای مشاع توسط مالکین ممنوع است. برای نگهداری از ساختمان مدیر باید از ریختن هرگونه زباله ماننند ته سیگار دستمال کاغذی و پوست تخمه ممانعت کند.

حفظ نظافت فردی و جلوگیری از انتشار میکروب ها. افراد ساکن باید نظافت فردی را نیز رعایت کنند. بوی بعد عرض و جوراب نباید در ساختمان بپیچد.

کنترل بو یکی از مهمترین اقدامات نظافتی است. جلوگیری از ایجاد بوهای نامطبوع ناشی از زباله، پخت و پز یا سایر منابع. بوی پخت و پز و آشپزی نباید در فضاهای مشاع مزاحم ساکنین شود. جلوگیری از انتشار بوع آشپزی و پخت غذا در راه پله یا مکان های مشاع از وظایف مدیر ساختمان است.

یک آپارتمان تمیز نه تنها ظاهر بهتری دارد بلکه به محیط زندگی سالم تر و دلپذیرتر کمک می کند. حفظ تمییزی و زیبایی از جنله های مثبت وظایف مدیر است. ساختمان باید محیط زیبا داشته باشد. دل انگیز بودن پارکینگ و فضاهای سبز و گلدان ها در ساختمان و پشت بام وظیفه مدیر مدیر نیست. این مورد در آپارتمان ها مختلف فرق دارد. برخی از مجمع عمومی ساختمان این وظیفه را برای مدیر ساختمان تعیین می کنند که روف گاردن را برای ساکنان تمیز نگه دارند. نگهداری گلدان ها و چمن های روف گاردن و باغ پشت بام در برخی ساختمان ها وظیفه مدیر است.



وظیفه مدیر در نظافت آپارتمان

چگونه یک مدیر ساختمان تمیزی را تضمین می کند:

مدیران ساختمان نقش مهمی در حفظ نظافت یک ساختمان آپارتمانی دارند. آنها استراتژی ها و روش های مختلفی را برای تضمین یک محیط تمیز و بهداشتی برای همه ساکنان اجرا می کنند. هر مدیری با توجه به دیدگاه و مهارت هایی که دارد می تواند روش های مختلفی برای تمییزی آپارتمان در نظر بگیرد. تمییزی آپارتمان از وظایف مدیر است که باید با توجه به بودجه و شارژ ساختمان و همچنین توافق اهالی واحد ها و طبقات ساختمان مشخص شود. در اینجا چند روش رایج تضمین یک محیط تمیز و بهداشتی برای همه ساکنان وجود دارد:

نظافت منظم:

مناطق مشترک و فضاهای مشاع: از خدمه نظافت حرفه ای برای تمیز کردن مکان های مشترک مانند لابی ها، راهروها، اتاق های لباسشویی و مراکز تناسب اندام و باشگاه ساختمان یا جم GEM به طور منظم استفاده کنید. این تمییزی توسط شرکت های نظافتی انجام می شود که بطور منظم یک تاریخ مشخص هر ماه مراجعه می کنند. در ایران مبلغ نظافت معمولا بین ۵ تا ۷ دلار متغیر است. در آپارتمان های بزرگ نظافت به تعداد طبقات و مساحت پارکینگ بستگی دارد. معمولا در کشور ما ایران برای هر طبقه ۲ دلار و به ازای هر شش متر پارکنیگ یک دلار در نظر می گیرند. برخی نظافت چی ها مبلغ ساعتی می گیرند.


میزان حرفه ای بودن تیم نظافت به هزنیه ها و مخارج ساختمان بستگی دارد. مدیر ساختمان می تواند هزنیه های بیشتری را روی شارژ ساختمان اضافه کند و نظافت با کیفیت تری انجام دهد. این اقدامات و هزینه ها باید در اکسل های حسابداری مدیر ساختمان لحاظ شود. نیاز نیست مدیر تمام مخارج را مثل قدیم در سررسید بنویسد و ساعت ها دنبال حساب ها بگردد. بهترین کار از نظر مدیریت هوشمند استفاده از اکسل هایی است که در کمتر از ده دقیقه می توانید آن را یاد بگیرید و چندین ساعت و چندین ماه از وقت خود صرفه جویی کنید. برای همین ضروری است از حسابداری مدیر ساختمان استفاده کنید. آموزش ویدئویی رایگان این ابزار در کمتر از ده دقیقه کار با این اکسل را به شما می آموزد.


تعمیر و نگهداری بیرونی:

اطمینان حاصل کنید که نمای بیرونی ساختمان تمیز و به خوبی نگهداری می شود، از جمله حذف زباله ها، زباله ها و حفظ محوطه سازی. فضاهای بیرونی و سنگ ساختمان باید حداقل سالی یکبار تمییز شود. ساختمان های که نمای شیشه ای رو به خیابان دارند باید شیشه نما و سنگ نما هر سه ماه یکبار یا هر سال تعمیز شود.

زباله و بازیافت:

دفع صحیح آشغال ها را مدیر باید تعیین کند. سطل های زباله و بازیافت کافی را در مناطق مشترک تهیه کنید و از تخلیه منظم آنها اطمینان حاصل کنید.

مدیریت پسماند:

برای جلوگیری از آفات و بوها، مدیر باید شیوه های مدیریت پسماند کارآمد را اجرا نماید. تمییزی سطل زباله و آشغالدان باید رعایت شود و کنترل شود.

کنترل آفات:

بازرسی‌های منظم: بازرسی‌های منظم را برای نشانه‌های آفات انجام دهید و هر مشکلی را به سرعت برطرف کنید. باید سمپاشی انجام شود در مواردی که نیاز است. قبل از سمپاشی مدیر باید با ساکنان و اهالی آپارتمان هماهنگ کند. برخی سمپاشی ها بریا سلامتی مضر هستند. باید زمانی باشد که کودکان بیرون از خانه هستند و یا تعطیلاتی باشد که اهالی مسافرت هستند.

خدمات حرفه ای برای کنترف آفت ها و حشرات مزاحم باید انجام شود. برای کشتن و ریشه کن کردن حشرات و سوسک ها باید مدیر از شرکت های کنترل حشرات استفاده کند. قرار داد با این شرکت ها می توانئد بطور دوره ای این اقدامات را انجام دهد. برای جلوگیری و از بین بردن هجوم، خدمات حرفه ای کنترل آفات را استخدام کنید. شرکت هایی هستند که بطور منظم کنترل آفات را انجام می دهند.

نگهداری و تعمیرات:

یکی دیگر از روش های حفظ نظافت و پاکیزگی ساختمان توجه سریع به تجهیزات است. برای جلوگیری از آسیب بیشتر و حفظ پاکیزگی، به مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری، مانند شیرهای آب نشتی یا گرفتگی فاضلاب رسیدگی کنید.

بازرسی های منظم:

بازرسی های منظم ساختمان را برای شناسایی مشکلات احتمالی نظافت انجام دهید. برای اینکه پاکیزگی آپارتمان همیشه حفظ شود مدیر باید تمام بخش ها و تجهیزات بخصوص تجهیزات و تاسیسات برقی و پمپ آب و منبع آب را چک کنید. باید جلبک های داخل منبع آب از بین بروند. شستشوی منبع آب و لوله ها می تواند از آلودگی جلوگیری کند. پاکیزه بودن لوله ها و تاسییسات پمپ اب  و متورخانه می تواند از آلودگی و پخش شدن کثافت جلوگیری کند. کثافت لوله ها و ترکیدن لوله ها باید سریع رفع شود.

ارتباط ساکنین:

دستورالعمل‌های روشن باید برای اهالی نوشته شود. دستورالعمل‌های روشنی را در مورد دفع زباله، نظافت حیوانات خانگی و سایر موارد مربوط به نظافت به ساکنان ارائه دهید.

تشویق: ساکنان را تشویق کنید تا آپارتمان‌های تمیز و مرتبی را حفظ کنند. اقدامات حمایتی و تشکر از پاکیزگی و تمییزی ساکنین ضروری است.

خدمات نظافتی حرفه ای:

خدمات اختیاری و خدمات نظافت حرفه ای را با نرخ تخفیف به ساکنان ارائه دهید و نگهداری از یک آپارتمان تمیز را برای آنها آسان تر می کند.

آمادگی اضطراری:

برنامه های تمیز کردن باید بطور مرتب هر ماه انجام شود. هزینه های نظیف بودن و تمیز بودن آپارتمان باید از شارژ ماهانه ساختمان تامین شود. برای اطمینان از واکنش سریع و موثر، برای مواقع اضطراری، مانند بلایای طبیعی یا نشت، برنامه های پاکسازی تهیه کنید.

نتیجه گیری

مدیران ساختمان با تدوین قوانین و تعیین برنامه ها و روشهای مناسبت می توانند با اجرای این راهکارها  محیط زندگی تمیز و دلپذیری را برای تمامی ساکنان و اهالی آپارتمان ایجاد کنند. لذا، نظافت آپارتمان: انواع نظافت ها، اقدامات ضروری و وظایف مدیر در این نوشته به ما نشان می دهد که حفظ سلامت و پاکیزگی محیط زندگی در فرهنگ آپارتمان نشینی بسیار ضروری است و باید از ابعاد مختلف این اقدامات نظافتی و بهداشتی انجام شود.

, ,
Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود نقشه موقعیت مکانی سد های ایران

این محصول دانلود نقشه موقعیت مکانی سد های ایران در google earth است. این نقشه نقاط سدهای کشور را در برنامه گوگل ارث بطور اختصاصی نمایش می دهد. این محصول همچنین همراه یک فایل اکسل قهرست سردهای کشور و خوصیات آنها را نشان می دهد.

478,000 ریال

اسلاید با تشکر

ارائه صحیح و گیرا بخش قابل توجهی از هر پروژه است که می تواند دستاوردها و نتایج کار شما را به بهترین شکل بیان نماید. در این بین اسلاید نهایی بیشترین توجه مخاطبان و مشتریان را به خود جلب می کند. بنابراین صفحه آخر اسلاید را می توان بعنوان روح اسلاید و بخش هیجانی عاطفی

378,000 ریال

اطلاعات جمعیتی استان هرمزگان

شهرستان ابوموسي استان هرمزگان  دارای ۷۴۰۲ شخص جمعیت است که ۴۲۱۳ شخص آن در مناطق شهری و ۳۱۸۹ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان بندرعباس استان هرمزگان  دارای ۶۸۰۳۶۶ شخص جمعیت است که ۵۴۳۲۱۸ شخص آن در مناطق شهری و ۱۳۶۸۰۰ شخص آن در مناطق روستایی ساکن هستند. شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان  دارای

280,000 ریال

نقشه تاریخی در google earth

در این آموزش ویدئویی کار با نقشه های تاریخی در گوگل ارت آموزش داده شده است. این یک ویدئوی متفاوت است که توسط دکتر محمدعلی نظام محله به سبکی جدیدی کار با نقشه های تاریخی و کار با یو تی ام در گوگل ارث را آموزش می دهد. در این ویدئوی کوتاه یاد می گیرید

548,000 ریال